Mår sämre

Här har det ekat tomt ända sen måndagmorgon (förutom tids-
inställda inlägg). Detta för att jag har mått väldigt dåligt sedan
måndagens läkarbesök. Jag fick göra MADRS-testet (depress-
ionstest) igen och det hade knappt blivit något bättre sen i juli
då jag gjorde testet första gången, bara fyra poängs skillnad..
Känns såklart tråkigt att det inte blivit så mycket förbättringar
men det värsta och absolut jobbigaste under läkarbesöket
var när jag fick höra att jag måste börja äta ännu en till anti-
depressiv medicin. F A N ! Kan inte beskriva känslorna som
for genom kroppen då, det var tusentals olika känslor och
inte en enda positiv.. Blev fortsatt sjukskriven (ja det går
även fast man inte har något jobb, men det är svårare) då
läkaren bedömde att jag inte kan stå till arbetsmarknadens
förfogande ännu.
 
 
Efter läkarbesöket mådde jag riktigt dåligt och hade en grov
ångest och gnagande känsla inom mig. Gick till gymmet och
tänkte att det skulle hjälpa då det har varit min terapiplats,
men det blev inte bättre.. Här hemma försökte jag sysselsätta
mig med massor för att hålla ångesten och de jobbiga känslorna
borta, men det gick inte och blev allt för jobbigt.. Ringde till
mamma och snäll som hon är kom hon hit och har varit här tills
idag. Bästa mamma! ♥ Mitt mående dessa dagar har varit hemskt.
Jag mår inte alls bra och biverkningarna från den nya medicinen
är hemska.. Det känns som världens bakslag och jag är så arg
och ledsen över det. Fan ska jag aldrig bli frisk och få må bra
på riktigt, hela tiden?
 
Spenderat mycket tid i sängen/soffan då jag inte orkar nått..
 

Kommentarer
Postat av: MALIN

Svar: Men åh nej, det låter inte bra.... Jag har varit hemma måndag, tisdag och onsdag så jag vet hur tråkigt det är :( Kram

2016-10-06 @ 15:03:06
URL: http://malinkirstine.se
Postat av: Petra

mm har gått med detta länge så därför det har blivit värre med mitt mående så hoppas verkligen nu jag blir bättre med tabletterna. Inatt har jag sovit hyfsat bra som tur är.
Jag blir lite trött av tabletten så därför jag ska ta det en timme innan jag lägger mig.

usch vad tråkigt att du inte har blivit bättre än hoppas du blir piggare snart.

2016-10-06 @ 15:19:26
URL: http://brunetpetra.blogg.se/
Postat av: Miningalinn

Så tråkigt att du blivit sämre igen. Men ge aldrig upp, det kommer att blir bättre, kram!

2016-10-06 @ 15:26:56
URL: http://nouw.com/miningalinn
Postat av: Petra

aha okej jag förstår.
jag hoppas verkligen detta är rätt behandling på mig vill inte prova många olika tabletter då jag inte kan äta varsomhelst för min mage så dom tabletter kunde jag äta då jag inte laborera med mina mediciner.

aha okej vad jobbigt att det inte har blivit bättre än men hoppas du mår bra snart.

började med dom i går så har inte märkt något än

2016-10-06 @ 15:30:31
URL: http://brunetpetra.blogg.se/
Postat av: MALIN

Svar: Jag var tyvärr hemma p.g.a halsont! Men jag mår bättre nu :) Kram

2016-10-06 @ 15:38:45
URL: http://malinkirstine.se
Postat av: Malin

Så du mådde sämre efter läkarbesöket? Hur mådde du dagarna innan dess? I bloggen "verkade" du ändå ge sken av att må ok, gymmade etc. Vid depression orkar man ju knappt gå ut utanför dörren?
Ibland kan ett besked från läkaren "göra" att man mår sämre och man ställer in sig i en sjuk-roll. Hoppas de läkarkontakter du har ändå kan se till det friska hos dig!

2016-10-06 @ 18:29:44
Postat av: Petra

alltså som du nämner så har jag haft lite illamående idag och huvudvärk samt varit trött i kroppen också.
aha okej jag hoppas inte jag får mer biverkningar på medicineringen

det var dom dumma tabletterna jag har mött på då dom är svåra att dela på dom då det inte är någon skova på och har nu köpt mig en tablett delare men det är knappt så jag kommer igenom tabletten ska säga det till doktorn nästa gång jag träffa honom att jag vill ha en hel tablett att svälja istället för att hålla på att dela då det inte går. skulle ta 15 mg och fick då 30 då inte finns 15 och fick då dela sen står i bruksanvisningen man ska helst svälja dom hela men det står bör inte dela så det var värre om det står ska ej dela men ska kolla med läkaren nästa gång om 2 månader och ser om det finns i 15 mg någon tablett så jag inte måste dela

2016-10-06 @ 18:38:33
URL: http://brunetpetra.blogg.se/
Postat av: Flisan

sv: åhh tack så mkt :D ja verkligen <3

men åhh hoppas det blir bättre och att du får ett bättre slut än start på denna vecka!

2016-10-06 @ 19:37:36
URL: http://nouw.com/fbb
Postat av: Days%2525252520by%2525252520Johanna

Skickar en stor kram till dig

2016-10-06 @ 20:18:25
URL: http://nouw.com/daysbyjohanna

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0