Torsdag


Nu har snön kommit till Kalix också! Det har känts skumt
senaste veckan att södra Sverige har snö men inte vi som bor
här vid norra kusten. Igår var det ju rena snökaoset i Stockholm
och på många andra ställen i södra Sverige. Vet en stackare
som satt fast i biltrafiken från 14.30 till efter 20.00, fy tusan!
Än så länge är det inte snökaos här i norr, snön kom inatt och
det är inte något tjockt lager men nu täcker det i princip alla
gator, gräsmattor osv. Jag gillar inte när vi får massvis med
snö senare i vinter utan tycker det räcker såhär, haha. Nu ska
jag göra iordning frukost och mysa i soffan medan snö faller
utanför fönstret. Blir en dag i soffan då jag har värk i nedre
delen av ryggen (nej, det är inte träningsvärk). Hoppas det
blir bättre av vila, värme och voltaren.
Hur är det där du bor, finns det snö?

Kommentarer
Postat av: MALIN

Sååå vackert och fint med snö! Kram

2016-11-10 @ 12:11:16
URL: http://malinkirstine.se
Postat av: MALIN

Svar: Självklart inte, men det kom verkligen som en chock. Han hade aldrig varit sjuk och gick endast på blodförtunnande medicin. Han fick en akut hjärtattack 30 minuter innan vi steg innanför dörren. Fruktansvärt, att vi inte fick säga adjö.
Han finns verkligen med oss i tankarna, var och varannan dag. Det var fyra månader sedan han gick bort igår men det gör fortfarande lika ont och jag förstår det fortfarande inte. Det är som en mardröm!

2016-11-10 @ 12:12:59
URL: http://malinkirstine.se
Postat av: MALIN

Svar: Har också haft ljus från Lagerhaus men jag tycker att dom brinner så kort, så jag gillar att köpa Yankee Candle's ljus :) Dom luktar så otroligt gott och brinner länge! Mhmmm!

2016-11-10 @ 12:32:35
URL: http://malinkirstine.se
Postat av: MALIN

Svar: Jaha det låter mysigt! Det ljuset får jag ta och kika in :) Kram

2016-11-10 @ 12:49:11
URL: http://malinkirstine.se
Postat av: NICOLE

Kul att ni äntligen fått snö nu ;) Men att du är så förvånad fattar jag inte haha! =) Nog att ni brukar ha snö men det brukar vi med :) Inte samma tempo med minusgrader, men snö :) Vi förstår ju vår värld så, så snart kanske det är Skåne som blir Norrland och tvärtom ;) . Vi brukar som sagt ha en hel del snö så jag är inte så förvånad:) Vet inte om Skövde såklart men det är ju inte så långt hemifrån så tippar på att det är ungefär samma ;)
SV: ja det var en riktig myskväll igår med bonde och gottis :) Henrik är ju inte hemma i helgen så vi valde att ta det igår istället, det var ju trots allt lill-lördag :D
Tråkigt att du fortfarande har ont i ryggen. Har du tränat och gjort något knasigt i någon övning?
Jo Henrik hade samma problem igår med batteriet i telen, träligt :( Jag har inte haft det problemet, eller jag kanske inte har haft telen uppe så mycket nu när det blitt kallare, vet inte. :)
Jo jag såg också många som hade problem att ta sig till skola/jobb igår och blev fast i trafiken. Det är ju verkligen inte kul :( Och fy, förstå paniken för utryckningsfordonen att inte ta sig fram i tid till kritiska larm :( De har ju inte all tid i världen liksom. Hoppas det blir bättre ju mer in i vintern vi kommer.
Och exaaakt, bara för att det står en viss hastighetsbegränsning så kanske man inte kan köra så.. man måste ju verkligen anpassa sig! Men det var svårt att ta in för en del :P
Vet när jag var liten och vi skulle åka och handla, så var det tre stora lastbilar som hade rullat ner för en backe för deras däck fäste sig liksom inte i uppförsbacken, fy så hemskt .. minns att de stod lite huller om buller på vägen, glad att vi åkte på andra sidan och inte blev så drabbade.
Haha eller hur, helt galet! imorgon har vi första seminariet och på måndag kommer den nya tentan.. och kursen började alltså i måndags, för ett par dagar sen ;D och det är mycket annat som ska hinnas med också, projektplan, alla föreläsningar, loggbok osv. :D haha. men nu går det bra! =)

2016-11-10 @ 13:09:31
URL: http://nwistrand.forme.se
Postat av: Mamma Malin

Men det är ju så mysigt med snö :) Snart lär det ju försvinna!

2016-11-10 @ 13:26:46
URL: http://www.mammamalin.se
Postat av: Petra

Vad skönt att ha egen diskmaskin måste underlätta för dig med diskande?

Jag hoppas verkligen jag få installera en liten diskmaskin och att det inte höjs på hyran. Då jag skaffar det själv så kan dom inte säga något

Håller tummarna att jag få diskmaskin

Aha okej då är jag med

2016-11-10 @ 13:39:13
URL: http://brunetpetra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0