Post workout

Ni är några läsare som har undrat vad jag brukar äta/dricka
före, under och efter mina träningspass. Därför tänkte jag nu
berätta lite kort om det.

• Innan gympassen:
Dricker kaffe på eftermiddagsrasten på jobbet cirka 1½ timme före
träningen. Ibland om jag känner mig hungrig äter jag även någon
frukt. Under helgerna när jag gymmar tidigt på morgonen brukar
jag bara dricka lite vatten och ibland äta någon fruktbit (har alltid
fruktsallad i kylen).

• Under gympassen:
Har alltid med en vattenflaska på gymmet, skulle aldrig klara mig
utan vatten. Dricker nästan alltid upp en hel flaska under passen.

• Efter gympassen:
Direkt när jag kommer hem från gymmet brukar jag äta några
skedar kvarg för att få i mig protein fort. Genom att äta direkt efter
passen får man bättre återhämtning och protein behövs för att inte
muskelmassan ska brytas ner. När jag sedan har duschat intar jag
middag i form av olika grönsaker, ägg (äter det alltid till middagen)
och kyckling/kött/fisk. När jag tränar tidigt på helgmorgnarna så blir
det frukost istället, då i form av rågbröd/knäckebröd med ägg. Som
ni märker fyller jag på ordentligt med protein efter gympassen.
 
 

Kommentarer
Postat av: Joakim Ramqvist Hallin

Hallå där!

En del kunder plus övr frågar mig typ samma fråga. Kvarg, vilket är en typ av kesella, är en klassiker, att tillverkarna inte kom på dessa tid?!?!?

Se till att öka på m lite energi också innan och under dina pass, ett tips bara utan att närmare gå in på ngr detaljer.
Beror bl a visserligen på vilka mål vi har och vad det är för slags tr pass vi utövar.

LYCKA TILL & TREVLIG SOMMAR,..

2015-07-12 @ 17:47:12
URL: http://joakimramqvisthallin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0