Träningsfrågor del 2

Här kommer del 2 av träningsfrågorna. Undrar ni mer så är
det
bara att fråga!

 
• Vad äter du efter träningspassen?
Då jag alltid tränar efter jobbet brukar klockan hinna bli kring
19-20 innan jag är hemma och har duschat, och då är jag inte
alltid sugen på stora måltider och varm mat. Men det är ändå
viktigt att få i sig något och fylla på efter ett träningspass. Vad jag
äter varierar men det brukar oftast bli ägg, tonfisksallad med
massa olika ingredienser och knäckebröd. Gott och mättande.
Om jag äter något lättare efter gymmet så äter jag en större måltid
till lunch på jobbet (tex kyckling m. potatis och grönsaker). Ibland äter
jag varm mat på kvällarna efter träningspassen och då blir det oftast
kyckling, nötfärs, lax eller någon annan proteinkälla samt grönsaker.

• Är du alltid motiverad att gå till gymmet?
Nej jag är inte alltid motiverad, ibland kan det vara tungt att gå iväg
till gymmet (särskilt om jag känner mig trött eller vädret är riktigt dåligt)
men när jag väl befinner mig på gymmet kommer motivationen. Som
tur är så är jag oftast motiverad att gymma, det är ju så kul! Ännu
mer motiverad blir jag när jag ser resultat, tillexempel att jag får
personbästa och kan öka vikterna eller när man ser att musklerna
växer och blir större.


 
• Hur ofta äter du onyttigt?
Det varierar från vecka till vecka, ibland är jag sjukt godissugen
och ibland känner jag inget sug alls efter onyttigheter. Jag brukar
försöka hålla mig till att äta onyttigt som godis och fika endast en dag
i veckan, men ibland blir det två dagar och ibland mer. Det gäller att
försöka hitta en balans som passar dig själv. Jag tränar sex dagar i
veckan och får dagligen motion utöver gympassen, äter en nyttig och
hälsosam kost och äter lite onyttigheter när jag känner för det, men jag
brukar försöka hålla mig till endast lördagar.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad bra
Min helg har varit sådär har problem med magen igen

2014-11-02 @ 20:53:25
URL: http://brunetpetra.blogg.se
Postat av: Anonym

Vad bra
Min helg har varit sådär har problem med magen igen

2014-11-02 @ 20:53:26
URL: http://brunetpetra.blogg.se
Postat av: Anonym

Ja det är bra med matlådor det blev fikadeller,kokt fisk i äggsås och kokt kyckling

2014-11-02 @ 20:58:45
URL: http://brunetpetra.blogg.se
Postat av: Therese Johansson

Toppeninlägg!
Jättefin blogg med underbara bilder!
Ha en härlig dag, kram! :)

2014-11-03 @ 00:38:43
URL: http://solenskineridag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0