Sommarlovet 2012

Sommarlovet 2012 börjar lida mot sitt slut, idag är sista
lediga dagen. Jag har jobbat i princip hela sommaren,
från första sommarlovsdagen till 10:e augusti. Tre veckor
ledigt har jag hunnit ha i augustimånad så nu är jag redo
för praktiken som väntar denna hösttermin.
 
Här är en liten del av vad jag gjort detta sommarlov:
Juni:
 

- Började vikariera på Socialtjänsten som biståndshandläggare.
Fick till och med eget kontor, såå nice! Juni var en stressig
månad rent jobbmässigt, vi höll på att drunkna i utredningar -
vissa jobbigare och svårare än andra.. Jag fick vara med om
både anonyma anmälningar, polisanmälningar och dödsfall
redan under min första jobbmånad. Tufft men många erfarenheter
rikare!
 
- Firade midsommar med nära och kära. God mat och dryck,
fint väder, fina naglar och så vidare. Bra dag!
 
 
Juli:
 

- Bytte kontor på Socialtjänsten då jag tog över en kollegas
klienter och utredningar. Fick det största kontoret på avdelningen
trots att jag bara var vikarie, det kändes fint. I övrigt så flöt
allting på och det blev en lite lugnare jobbmånad än vad juni var.

 
 - Juli var lite av en shoppingmånad för min del. Jag var till
både Haparanda, Morjärv samt Luleå och shoppade. Men det är
väl så det ska vara, sätta sprätt på den första lönen.

 
 
- De lediga dagarna försökte jag spendera i solen för att
bli lite brun. Var ute i mosters stuga tillsammans med
några släktingar och umgicks, härligt!
 
 
Augusti:
- Efter alldeles för långa promenader och joggingturer i
dåliga skor drog jag på mig en benhinneinflammation..
Hade sjukt ont i benen under cirka 10 dagar och känner än
idag av värken ibland.
 
 
- Slutade jobba på Socialtjänsten den 10 augusti då mitt
vikariat tog slut. Hade haft en superbra sommar på kontoret
med underbara kollegor, trivdes oerhört bra!

 
 
- Var på bio två gånger och såg Snabba cash II och
The Expendables II. Riktigt bra filmer!

 
 
- Åkte till Lycksele i mitten av månaden för att gå på
djurparken, spela minigolf och fiska.
 
 
 
- Sista sommarlovsveckan åkte jag ner till Växjö för att
träffa en kompis. Var på Ullared för första gången och det
var hur grymt som helst! Hade riktigt toppenbra dagar i
småland och hade gärna stannat längre.

Kommentarer
Postat av: Linda

jag vill helst jobba i butik, med kläder men verkar ju inte som att dom behöver folk ;( så jag e lite nere just nu.

2012-09-02 @ 13:34:40
URL: http://www.nattstad.se/LindaLinnros
Postat av: johanna <3 ♫♪

sv, nej det har jag inte. :)

2012-09-02 @ 14:23:09
URL: http://johannaxxxxx.blogg.se
Postat av: Erik

Båda dom filmerna var riktigt bra,


Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0