Stan

Woho, redan efter en timme var jag och Karolina färdiga med
opponeringen och all förberedelse inför morgondagen. Inte illa
att sluta 10.00 för dagen.  ;p Traskade hem till Kajsa för att göra
ett besök där innan vi vandrade in till stan. Kom dock inte hem
med allt för mycket, inga kläder eller något sånt bara lite smått
och gott till helgens yra.  :)

Har precis fått i mig lite lunch och nu försöker jag hitta motivation
till att plugga. Det går ju sådär kan jag säga.. Hade tänkt titta
igenom lite föreläsningsanteckningar och eventuellt litegrann i
lagboken. Sedan kommer det nog inte bli så mycket mer pluggande
idag.. Jag får nog be till de högre makterna om ett mirakel så att
jag klarar juridiktentan nästa onsdag.

Ha det bra så hörs vi senare, Ciao!
Henrik, jag älskar dig mest av allt i hela världen :) <333
Du och jag föralltid - tills döden skiljer oss åt ;* <333

Kommentarer
Postat av: Linnea

sv: Jo, vid skilsmässa ska allt giftorättsgods räknas in. Och allt som inte är enskild egendom är giftorättsgods. Alltså även hästen. Enskild egendom blir något genom äktenskapsförord eller att man får det i gåva eller testamente med förbehåll att det ska var enskild egendom och inget annat. Allt annat makarna äger är giftorättsgods som ska räknas med i bodelningen.



http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19870230.htm

Kolla 7 kap 1 och andra §.



Lycka till på tentan!

2011-05-25 @ 19:21:19
URL: http://ehlskling.blogg.se/
Postat av: Nilma

Vad skönt att sluta så tidigt :)

2011-05-25 @ 22:35:11
URL: http://www.nilma.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0