Sammanfattning av 2010


Januari:
Hade mycket skoluppgifter att göra eftersom sista terminen
började. Gjorde riskettan och halkbanan på trafikskolan, och
närmade mig körkortet. Vi skaffade vårt första akvarium.





Februari:
 Övningskörde mycket och pluggade teori. Skrev teoriprovet
24/2 och klarade det galant - 59/65 poäng. Fick studentsakerna hemskickade
och upptäckte att studenten närmade sig. Hade även första klassfesten,
det var riktigt skojigt.





Mars: Vår klass på gymnasiet ordnade friluftsdag åt gymnasiesärskolan,
vilket var rätt roligt. Mordbrand i Kalix, skapade en hel del rubriker.
I mars blev jag också klar med Gardasil-behandlingen, skönt.





April: Fick körkort! Var på linsundersökning i hopp om att kunna börja
använda linser igen. Dessvärre tycker mina ögon inte om linserna,
så får vänta ytterligare lite till. Lämnade in projektarbetet - det var en
härlig känsla.





Maj: Åkte ner till Umeå för att titta på en lägenhet, bestämde oss för att
tacka JA till den. Fick min balklänning levererad i rätt längd, efter mycket
tjorv. Hade även sista praktiken under gymnasiet, tyckte det var tre
roliga veckor.  :)





Juni: En av de bästa månaderna på detta år på grund av studentbalen
och själva studenten. Var på en sista resa tillsammans med
klassen, åkte till Umeå för att vara där tre dagar. Studentdagen 11/6
var absolut bästa dagen detta år. Jag kommer aldrig glömma den
dagen. Juni var en superbra månad, med många fina minnen.





Juli: Jag och älsklingen flyttade 40 mil söderut - till Umeå eftersom jag
sökte in till Socionomprogrammet vid Umeå universitet. Denna månad
handlade om inredning, inredning och ytterligare inredning. En riktigt
rolig månad eftersom jag älskar att fixa hemma. Denna månad fick
jag ett roligt besked - jag hade kommit in på Socionomprogrammet.  :)




          

Augusti: Flyttade till Umeå på riktigt den 20/8. Började på universitetet
den sista augusti, och redan då kände jag att det var rätt program
för mig. Köpte första boken till Socionomprogrammet, det brände i börsen.




September: Jag fyllde 19 år, inget märkvärdigt men ändå. Hade min
första tenta och jag var galet nervös, men det gick bra och jag lyckades
få VG (högsta betyg) på den. Hade även det första examinations-
seminariumet. Fick rösta i valet för första gången.





Oktober: Jag och älsklingen firade 4 år tillsammans genom att gå ut
och äta middag på Allstar. <3 Hade min andra tenta och lyckades få
VG på den också, endast två poäng ifrån fullpott. Det var mycket
basgruppsarbeten och seminarium också, fullt upp på skolfronten.
Var på den första socionomsittningen.





November: Vi julpyntade och jag fick en riktig julkänsla. Skrev min
tredje tenta, och lyckades få godkänt på den. Hade mycket basgrupps-
arbeten och började arbeta med det individuella arbetet också.
Moster och mamma kom på besök, vilket var superskoj.  :)







December: Hade många seminarium och basgruppsarbeten denna
månad. Handlade julklappar och hade julkänsla för fullt. Lämnade in
det individuella arbetet rätt tidigt, så jag var ledig från det i princip
hela december - härligt. Åkte till Seskis och Bjumis i mitten av december
för att njuta av jullov i 17 dagar. Snart är jullovet slut och då är det
dags att återvända till skolbänken för att genomföra sex terminer till.

Kommentarer
Postat av: Petra

Tänk positivt, nu är det bara sex terminer kvar istället för sju. Det går snabbt neråt eftersom terminerna egentligen går ganska så fort.

2011-01-01 @ 07:34:49
URL: http://linnea84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0