Torneå köpcentrum

Hej på er allesammans! :) Tänkte skriva lite om Torneå köpcentrum nu igen.
Ni som börjar gnälla (anonymt dessutom!) behöver inte ens läsa detta..
Jag tycker såhär som jag skriver, jag ändrar inte åsikter oavsett vad ni skriver!

Idag i Haparandabladet stod det väääldigt mycket om köpcentret i Torneå.
Det fanns inget positivt i det hela, allt negativt - precis som jag tycker.
Jag kan säga att precis allt som stod där var jäkligt bra skrivet! Det var
många kunder som vart arga över att de ger tillbaka pengar i euro även fast
man betalar med svenska kronor. Vissa affärer tar inte ens emot svenska
pengar, sjukt! Jag är inte ensam om att tycka det är negativt det där med
pengar, för det stod i Haparandabladet att väldigt många är arga över det.



Sedan detta med skyltarna, det är också klagomål angående det. En
tjej (nämner inga namn..) skrev igår att det spelar väl ingen roll om det
är skyltat på finska eller svenska, man förstår ändå osv osv.. Men det
är faktiskt inte bara jag som hatar det! I tidningen stod det att många
besökare är svenska, och de förstår inte vad det står (precis som jag.).
Jag menar, vissa kanske inte vet hur mycket det blir från euro till kronor?
I Haparanda står det ju nästan överallt skyltat på svenska och finska,
men i Torneå står allt på finska. Det var många (till och med någon
chef för/på köpcentret) som tyckte att det ska vara tvåspråkiga skyltar.
Tänk er tillexempel Kalix-bor, nästan ingen i Kalix kan finska, hur ska
de förstå vad som står på skyltarna?

Jag håller med Haparandabladet och de övriga som pratat i
tidningen, det ska vara skyltar på båda språken.. Betalar du i kronor
ska du få tillbaka i kronor, betalar du i euro ska du få tillbaka i euro.
Det är väl ingen big deal? Som ett av butiksbiträdena sa; det ska
vara både kronor och euro för så är det ju i Haparanda. Nu är det
ju faktiskt köpcentret Rajalla (på gränsen..), både Sverige och Finlands
köpcentrum!

Ha en fortsatt trevlig dag efter detta lilla inlägg, Ciao!
HENRIK, JAG ÄLSKAR DIG MEST AV ALLT I HELA VÄRLDEN :) <333
DU OCH JAG FÖRALLTID - TILLS DÖDEN SKILJER OSS ÅT ;* <333

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag håller med dig, de fanns bara finska skyltar.. Köpcentrumet skulle vara 3 ggr större än Smedjan i Luleå men jag tycker att smedjan är mkt större and i torneå

2008-11-04 @ 16:44:43
URL: http://lasarish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0