Mitt jullov

Ska berätta lite grann om mitt jullov, det som varit än så länge. Jag förstår om ni
inte orkar läsa allt, men julafton och nyårsafton kan ni i alla fall läsa! ;)

Fredag 21/12:

Kom hem med Mange till Seskarö kring 14-tiden. Tidigt, om man jämför med
när vi annars brukar komma kring 17-tiden. Här hemma blev det såklart att
kika på lite julklappar, nu är det jättemånga under granen. Så lite nyfiken är
man allt.. ;) Undra vad som finns i julklapparna som är till mig? Jag har inte
en aning.


Var under kvällen förbi till Mommo, och sedan åkte vi till Nicke med familj.

Lucas ville så klart busa och leka, så tillbringade kvällen med en massa
lek och lego-byggande. Så fort vi hade byggt färdigt ett legohus, då tog han
sönder det och skulle börja om.. ;p Drack glögg och hade det riktigt trevligt
tillsammans med dem. Lucas var min kille igår kväll, eftersom inte Henke
var med. ;b Då skulle han vara med mig hela tiden, vilket han inte är när
Henke är med. Fast han är inte alls lika blyg för Henke nu, som förut.
Vilket är tur! :)

Lördag 22/12:

Vaknade kring 10-tiden, och jag som skulle sova länge.. Kanske tur att jag
vaknade tidigt, så jag hann göra en massa nytta? Jag hann prata med älsklingen,
vilket jag älskar! :) Såg någon film på 5an, där det var en jättesöt mops. Shiiiit
va gulliga de hundarna är, vill verkligen ha en! Under dagen gjorde jag klart min
Psykologi A läxa om Identitet. Inte det lättaste om jag säger så. Visst, min identitet
var ju lätt att skriva om men inte om vart vår identitet är på väg. Snacka om
psykologi-snack. Jag fattar ingenting typ. :D Efter 17-tiden åkte vi till kyrkan,
det skulle vara manifestation och bön för Seskarö sågen. Det har aldrig någonsin
varit så mycket folk i kyrkan samtidigt, som det var idag. Nästan aldrig folk i kyrkan,
bara gamla människor. Men idag var det folk i alla åldersgrupper. Folk som var
yngre mig, i min ålder, och äldre mig. Tidningarna var där och fotograferade en
massa. NSD, Kuriren och Haparandabladet. Jag blev med på ett x-antal bilder,
i alla fall när vi kom dit. Vi var bland de första som kom, och prästen skulle skaka
hand med mig - då var Haparandabladets fotograf snabb och fotograferade oss. ;p
Jisses, hoppas bilden inte kommer med i tidningen..

Söndag 23/12:

Idag på morgonen vaknade jag redan 08.30, kan ni gissa varför?
Gullungen Lucas kom hit och bakade lussebulla tillsammans med mig,
direkt på morgonen. Vi hade riktigt kul, liksom alltid. Han är så gullig, och han gillar
verkligen att baka lussebulla. Ävn fast det kanske inte blir så mycket bakande,
men det är så gulligt när han försöker i alla fall.. :) Efter vårt bakande tittade vi på
någon tecknad film, haha kanske inte världens bästa men Lucas gillade den i alla fall. ;)
Sen hann han även med bus, kan ni gissa vad? Han gömde min förlovningsring.
Jag hade ju tagit av den eftersom vi bakade, och sedan var han snabb och
gömde den.. Vi visste att han bara varit i mitt rum sedan den försvann, så den
kunde inte vara långt bort. Hittade den tillslut, gömd bland alla mina kläder i
sportbagen.. ;p Så det kan gå! Efter att han åkte hem fick vi börja städa undan
efter honom, och sedan satte jag mig framför tv:n. Kollade ett avsnitt av Nigella,
gissa om allt hon gjorde såg gott ut? Då bestämde jag mig för att vi skulle äta
tonfisksallad till middag, nyttigt och otroligt gott! Det är ett tag sedan jag ätit det,
så yummie vad gott! :)


Måndag 24/12 (Julafton!):

På morgonen blev det som vanligt, packa ner alla julklappar i påsar. Efter det
satt jag vid datorn en stund, och sedan var det dags att börja fixa till sig. Noppa
ögonbrynen, sminka, fixa håret, hitta snygga kläder, osv. Mycket att göra! Före
14-tiden kom vi till moster, där vi skulle äta julmat (liksom varje år). Efter maten
blev det högtid för Kalle Anka och hans vänner, en tradition i vår släkt. Att alla sitter
framför tv: och tittar på det, såå mysigt. När det var slut åkte vi till Nicke, där vi
delade ut julklapparna. Förut har det alltid varit hos moster, men i år blev det hos
Nicke. Ni kan ju gissa om Lucas var uppspelt? :)

Årets julklappar var riktigt bra, fast det är det varje år. Kan ju berätta lite om vad jag fick.
(Bilder kommer i ett separat inlägg, lite senare.) Årets julklappar:
Rutig tröja, Svart tee, Dolce & Gabana och Paul Frank trosor,
Ldb duschcreme + deo, Puma parfym-body lotion-duschcreme,
4 böcker (Liza Marklund-Livstid, Mia Eriksson -  Mias systrar, Åsa Larsson - Solstorm
och någon till), Spelet "Med Andra Ord", Godis, Tavla, Kalender, Mixer,
Fotoalbum, Vantar, Kniv (som svärfar gjort), Pengar, Liten väska, Duk. Osv..

Tisdag 25/12:

Blev sen kväll igår så jag vaknade först efter 10. Faktiskt det längsta jag sovit,
under hela jullovet än så länge. Vid 14-tiden åkte vi iväg till Mommo på middag,
hon bjuder oss på middag varje år. Ungsomelett (mums!), stekt kött, och lite till.
Efter maten satte jag mig i vardagsrummet och läste en av böckerna jag fick i julklapp.
Mias systrar, en bok som Maria (Mia) Eriksson tillsammans med Kerstin (...) har skrivit.
Alla hennes böcker är bra, men denna hadlar inte om Mia, utan om andra kvinnor
som är hotade till livet, måste byta namn osv.

På eftermiddagen/kvällen kom vi hem. Satte mig och såg på Jönssonligan och
Den svarta diamanten. Efter det såg jag Nigella, och sedan blev det Tomten är
far till alla barnen. Efter det var det dags för att prata i telefon med älsklingen :)


Onsdag 26/12:

Dagen var rikitgt seg, hade på mig pyjamasen framåt 14-tiden.. Vid 16-tiden åkte
vi till Moster för att besöka dem. Där var även Lucas, så blev att rita och busa
tillsammans med honom. Haha mina teckningar blev "jättefina". Satt och läste
i Mias systrar rätt mycket under dagen, den är riktigt bra! Under kvällen la jag in
musik på datorn, och sedan satt jag vid datorn och spelade spel.


Torsdag 27/12:

Vaknade redan vid 06.30, tidigaste dagen detta jullov. Usch, jag var verkligen
jätte jättetrött.. ;( Var i Luleå kring 10-tiden, skulle såklart på mellandags rea.
Var först in på skopunkten, skulle söka efter skor men kom ut med en ny väska
och en ny plånbok. Sedan åkte vi mer in mot centrum där vi traskade i timmar.
Hittade ingenting på Cubus denna gång, vilket är konstigt. Jag hittar alltid saker där,
men inte idag. På Diva köpte jag en Friis & Company väska för 499 kronor. Inne på
Team Sportia köpte jag nya skor, Rosa/Svarta DC-skor för 799 kronor. På Åhlens
hittade jag et nytt mattehäfte inför Matte B-kursen. Inget märkvärdigt, bara vitt och
grönt - fult, men billigt! Ska designa om den någon vacker dag, så jag kan ta den
till skolan. Inne på Åhlens hittade jag även två lila blockljus till min hemmagjorda
spegel-hylla. Var även in på apoteket och köpte flourtabletter. Sedan blev det käk
på Waldorf, Friterad kyckling i sötsursås. Hälsade på Pappa en stund innan vi
åkte hem. Haha han firade med tomtebloss när vi kom, det var lite roligt kan jag
erkänna. ;) Här hemma har vi under kvällen spelat Med andra ord, riktigt roligt må
jag säga! Låg hela natten och myste med älsklingen i sängen, har ju saknat
honom som ett as. :( <3


Fredag 28/12:

Klev upp redan efter 10-tiden idag, men älsklingen låg kvar i sängen till före 11.

Gjorde i ordning frukost och allt åt honom, lite lyxigt måste han få ha. ;)
Lucas kom hit kring 12, spelade playstation med honom. Han var så duktig på
ett spel, fast han dog några gånger men sånt händer alla. ;p Sen körde vi Rally,
och det gillade han verkligen! Han skrattade hela tiden typ. Henke fick gasa,
och Lucas styra. Det skulle nog vara tvärtom för att det skulle gått superbra,
men detta funkade också. ;) Jag tror Lucas är nya Beethoven eller Mozart,
han älskade att spela på keyboarden. Evigheter sedan jag använt den, men idag
ville Lucas prova spela, och det höll i sig läänge. Han spelade Ricky Martin's låt
också, haha gullunge! :) När de skulle gå hem, följde jag och älsklingen med dem.
Lucas var verkligen MIN unge idag, han ville till och med att jag skulle skjuta vagnen.
Han är så gullig! :) <3


Lördag 29/12:

Hände inte så mycket under förmiddagen. Duschade, fixade oss i ordning,
och sedan var det bara att vänta. Klockan 15.00 skulle vi ha middag tillsammans
med älsklingens föräldrar. Även mommo kom på middagen. Maten bestod av
Potatisgratäng & fläskfilé med sallad. Till efterätt blev det glass med mandariner,
carambola och chokladsås. Det var verkligen yummie! Spelade sällskapsspelet
Med andra ord, blev även lite vänd-tia mot älsklingens pappa. Under kvällen tog
vi det lugnt, tittade på tv, myste och hade det trevligt. :)


Söndag 30/12:

Klev upp ur sängen redan efter 08-tiden. Kan ni gissa varför? Vi skulle vara
barnvakt åt Lucas vid 9-tiden. Blev först vid 10-tiden, men det gjorde inget.
Gick iväg till Nicke för att hämta honom, sedan gick vi ut på en promenad med
honom i vagnen. När vi kom till oss spelade vi lite playstation, både Rally och Crash.
Lucas skulle även klinka piano, an verkar gilla det. Vid 14-tiden förde vi tillbaka honom,
då var hanså trött att han höll på att somna vid matbordet. Under kvällen åkte vi till
Haparanda, hade en massa burkar att panta som vi fått utav Nicke. Åkte in på
Ica Maxi för att panta, hade lite över 200 burkar så  blev gott om pengar må jag säga!
Sedan åkte vi vidare till Coop där vi handlade lite saker inför imorgon (nyår).
Sedan åkte vi förbi ett hus som har över 50 000 lampor, då menar jag såklart
julgransbelysning. Tänk att ha över 50 000 lampor, men det är riktigt fint kan jag säga.
Inte som på Seskarö, värsta cirkus-aktigt hos endel. Såg filmerna Ogifta par, och
Min stora kärlek senare under kvällen. Efter det var det dags att nanna kudde.


Måndag 31/12:

Klev upp redan vid 10-tiden, käkade lite frukost innan allt fixande började.
Duschade, valde ut kläder, sminkade mig, fixa håret osv osv. Sedan vid 14-tiden
åkte jag och Mange iväg till Nicke & Majsan. Klädde på Wilma, och hjälpte till lite
innan vi åkte vidare till kyrkan. I kyrkan berättade prästen hur det skulle gå till när vi
står där framme. Gissa om jag var nervös! Men det gick bra, det var ju bara släkt &
vänner där, så det gick jättebra. Wilma var helt lugn när hon blev döpt av prästen.
Så nu är jag Gudmor åt världens finaste tjej! :) <3 Efter dopet stod jag, Nicke och
Majsan kvar vid altaret. Då blev det giftemål, om ni inte redan vet det. ;) Så jag fick
vara brudtärna, som jag alltid velat. Oj, vad roligt det var att stå där framme
tillsammans med dem. Nu känner jag mig som värsta linslusen, är med på
alla kyrkbilder typ. :) Åkte hem till Nicke & Majsan efter allt i kyrkan. Hemma hos
dem blev det champange, och det var inge gott alls. Så jag drack cider istället,
och Henke drack Falcon. Vi skippade champangen.. ;) Fläskfilégryta med ris blev
det till middag. Gott, om vi bortser från champinjonerna (Jag hatar svamp!).
Sedan satt vi mest viid bordet och pratade, och en hel del i soffan. Lekte med Linn
och Lucas, de är så gulliga. :) Vid 00-tiden gick vi ut och sköt raketer som vanligt.
Det var jättefina raketer, liksom varje år! Sedan vid 01-tiden började vi våran färd hemåt.
Hoppade ner i sängen efter 02-tiden, efter en rolig nyårsafton! :)


Tisdag 1/1-08:

Kan ni gissa hur länge vi sov? Till efter 13-tiden, var helt chockad! Åt frukost vid 13.30
tiden det är inte så vanligt. Till middag blev det sedan smörgåstårta, lyxigt va? ;)
Under kvällen hade vi det bara mysigt, tittade på filmer och sånt.


Onsdag 2/1:

Klev upp före 10 på morgonen, käkade frukost. Duschade, och fixade oss innan
vi gick till Seskarö Skola. Kollade vilka tider jag ska jobba under APU-perioden,

08.00 till 15.00 ungefär. Ibland kortare, ibland längre.. :) Åkte till Haparanda när
mamma slutade jobba. Pantade burkar på Ica Maxi, sedan åkte vi till Apoteket och
sedan till PM. På PM köpte jag en miniräknare till Matematik B-kursen, endast
249 kronor. Billigt om vi jämför med en miniräknare som låg strax under 1000 kronor.
Middagen blev på Leilani, lite lyx måste vi väl ha? ;) Under kvällen besökte vi mommo
satt däroch installerade Sims spel. Köpte gamla sims spel på Ica Maxi, 2 för 99 kronor.
Spelen ville inte fungera, så ska försöka få det att fungera när vi är hos älsklingen.

Torsdag 3/1:

Som vanligt steg vi upp före 10, käkade frukost, och alla morgonsaker man gör.

Tittade på Våra bästa år, ett måste! Sedan krånglade vi med spelen, men de vill
inte fungera. Så måste ta itu med det när vi är hos älsko, vill att de ska fungera!

Sedan spelade vi kort, favoritsysslan eller? ;p Klagade middag också, vet ni vad?

Plättar! Yummie, med grädde! :) Satt bänkade framför tv:n under kvällen,
tillsammans med chips & dip.


Fredag 4/1:

Vid den här tiden vet ni nog när vi klev upp? Vid 10, såklart. Sedan tittade vi på
Våra bästa år, och efter det började vi packa ihop våra saker. Åkte redan vid
14-tiden hemifrån Seskis mot Kalix. Nu sitter jag här, hos älsklingen! ;)

Ska kanske till Gammelgården på ett tag, får se om vi orkar åka dit.


Kommentarer
Postat av: Jenna

Jag fick också spelet "Med andra ord" ;>

2008-01-06 @ 00:26:03

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0