Musikutmaning dag 26

Vi fortsätter idag med nästa musikutmaningsinlägg. Det handlar
även idag om låtar på instrument.

Dag 26 - En låt du önskar att du kunde spela på ett instrument.
Deep purple – smoke on the water.
Den här låten har jag gillat ända sen barnsben. Minns hur glada
jag och mina klasskompisar blev när musikläraren spelade låten.
När jag spelade gitarr lärde jag mig denna låt och det var så kul
att kunna spela den. Nu har jag tyvärr inte spelat gitarr på flera
år så kan den inte utantill längre, men skulle jag se ackorden
så kanske jag skulle fixa det igen.


Kommentarer
Postat av: Days by Johanna

oh den var längesedan man hörde.

2017-05-05 @ 19:25:46
URL: http://daysbyjohanna.se
Postat av: elin

Så bra!<3

2017-05-05 @ 20:11:13
URL: http://devote.se/johnssons
Postat av: NICOLE

Den är inte så svår så den skulle du klara :D Jag spelade mycket gitarr som yngre och gick på lektioner :) Nu gör min bror det, så kul att han har samma lärare som jag och har tagit över mina gamla böcker ;D
SV: jo jag hann med mycket som jag kunde bocka av listan ;D Å vad skönt att det känts så pass bra! =) Jaa det är alldeles snart dags :D Så himla roligt! Men jag tror dock att jag kommer plugga kurser till hösten för att få poäng till en kandidat (vet inte om jag sagt det innan?). Hm det lär väl bli runt 15-20 sidor :) Jaa det är svårt, och det finns inte såå mycket forskning om vårt ämne ännu.. eftersom det är så pass nytt. Men det är kul :) Tack snälla! :D Jag tror helgen kommer bli hur bra som helst :) Jodå jag har varit effektiv idag med, eller vi. Jobb, handling, fixande inför helgen, städ och plugg. Nu har vi ätit middag i soffan (som vanligt) och ser tv :) Hoppas du har en fin kväll!

2017-05-05 @ 21:34:14
URL: http://nwistrand.forme.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0