Top 4 Nocco

Ni som följt mig de senaste två åren vet att jag älskar drycken
NOCCO, right? Det finns flera olika smaker, med och utan
kolsyra, med och utan koffein. Det finns någon för alla skulle
jag säga. Jag gillar alla NOCCO förutom hallon och apelsin.
I detta inlägg tänkte jag lista mina 4 NOCCO-favoriter.
 
 
NOCCO PWO kom ut i höstas i smakerna Blue raspberry
och Red cherry. Jag gillar den förstnämnda smaken bäst,
mina aminosyror är i samma smak. Som ni hör på namnet
så är det PWO (pre-workout ämnen) i denna Nocco, vilket
innebär att den lämpar sig väldigt bra att dricka inför ett gym-
pass när man vill få mer kraft, energi, uthållighet och pump
i musklerna. PWO ger stickningar i kroppen men det är absolut
ingen fara utan är som det ska vara, men det kan kännas lite
otäckt första gången. Jag får oftast stickningar i armarna men
har även fått i kinderna, haha. Men denna PWO är riktigt
bra tycker jag, både god smak och gör det den ska.
 
NOCCO Skum tomte (särskrivningen har Nocco gjort med
flit) är limited edition och kom ut i november. Nu har de slutat
säljas så jag snålar på de skumtomtar jag har hemma, hihi.
När nyheten släpptes var jag skeptisk, tänkte att skumtomte i
dryckform inte skulle vara gott. Men så fel jag hade! Det är
jordgubb/vaniljsmak och den är hur god som helst! Helt
klart den godaste Noccon som finns!
 
NOCCO Tropical kom ut i somras och jag har druckit många
såna burkar men lessnar aldrig. Det är en tropisk smak som
påminner mycket om Fanta exotic. Så god och fräsch! Den
känns väldigt somrig men jag dricker den året runt.
 
NOCCO Persika var en av de första smakerna jag testade
för två år sen. Det blev direkt en stor favorit och den är fort-
farande med i toppen. Väldigt fräsch och god, inte för söt.
 

Idag, 6:e mars, släpps en ny limited edition-smak: Skumhare.
Den ska tydligen smaka som bananaskids. Hoppas jag får tag
i en burk snart för att testa.
Vilken/vilka NOCCO tycker ni bäst om?

Kommentarer
Postat av: Carolina Thoor

Åh jag skulle nog behöva dricka den här PWO:n då jag tränar. Fyfan jag orkar knappt någonting xD
Kanske måste testa dricka någon gång. Aldrig smakat en nocco faktiskt!

Sv; nej, det är nog kanske fel genre för dig i böcker också? :)

Absolut! En massa skoj indeed :D

Haha ja, jämfört med Luleå och Stockholm, så förstår jag att Stockholm inte är ett alternativ med bil för din del haha! Men jag själv tycker det är oerhört skönt med bil, oavsett. Dock kör jag sällan som sagt i stan, men kommer nog snart börja göra det då jag arbetar där och ibland kan det vara skönt under helger :)

Tackar! Förlåt för sent svar. Men hoppas att din helg också har varit bra :)

2017-03-06 @ 18:25:01
URL: http://knaset.blogg.se/
Postat av: Erika

Har själv aldrig testat de, men den nya lät ju god :)

sv. Men samma här, det är i princip bara killar i släkten :)

2017-03-06 @ 18:32:39
URL: http://icanpikan.blogg.se
Postat av: Flisan

sv: ja det var jätte mysigt blev tyvärr förlust på båda matcherna. låter som du hade en bra helg :)

jamen så äre jue alltid så himla irriterande!

måste ta och smaka fler har bara smakat citron/lime och den tyckte jag var god :D

2017-03-06 @ 19:18:42
URL: http://nouw.com/lifeandtv
Postat av: Caroline

Jag gillar tropical, persika och päron. Skum tomte tycker jag smakade helt okej :p Ser fram emot att få smaka skum hare, lät väldigt gott :D

Åhh sötpotatisstrips är ju himla gott! Det ska jag beställa på hambugerställe i sthlm denna vecka, har aldrig ätit det ute på restaurang :)

Jag stekte mina plättar i smör så då fattas bara fiberhusk ;)

Vi ska till sthlm och shoppa, äta massa god mat, gå på bio och på lördag ska vi på båt- och vildmarksmässan i Älvsjö :)

2017-03-06 @ 19:45:07
URL: http://nouw.com/awesomecaroline
Postat av: Gabriella

Låter såå goda!!

2017-03-06 @ 19:59:32
URL: http://gabriellasigfridsson.devote.se
Postat av: Tilda Barkselius

Himla kul att få läsa om dina favoriter!

2017-03-06 @ 20:15:18
URL: http://nouw.com/tildabarkselius
Postat av: Mamma Malin

Jag har ju gjort ett smaktest på träningsbloggen men min absoluta favorit är Cassis. Sedan gillar jag även päron, skumtomten, persika och nu skumharen med. Jag tyckte nog inte skumharen smakade bananaskids men skumbanan, helt klart!

2017-03-07 @ 16:14:54
URL: http://www.mammamalin.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0