Min chokladtårta

Till morsdag gjorde jag en sjukt god chokladtårta. Den var verkligen
drömmigt god om jag får säga det själv! Snart har jag ju namns-
dag och i mitten av september fyller jag 25 år, så då kommer jag
göra tårtan igen. Fick många komplimanger för tårtan, både av
folk som åt den men också av er läsare när ni såg bilder på den.
Då den var väldigt omtyckt tänkte jag lägga ut recept hur jag
gjorde den, så kan ni också göra den om ni vill.
 

Ingredienser:
3 delars chokladtårtbottnar (jag hade köpes)
1 paket marsansås (7 portioner)
2 paket chokladmousse (8 portioner)
2 bananer
2 paket chokladfingrar-kex
Jordgubbar
Krossade digestivekex

Gör såhär:
Gör chokladmousse enligt anvisning på paketet.
Gör marsancréme enligt anvisning på marsansås-paketet,
(för att få marsancréme tar du hälften av mjölken som
rekommenderas till marsansås). Mosa 2 bananer.

Lägg en tårtbotten på en tallrik och bre på chokladmousse
(jag tog lite mindre än hälften av moussen). Lägg på den andra
tårtbottnen. Bre ut all marsancréme på det lagret. Fördela sen
ut mosad banan på marsancrémen. Lägg på den tredje tårt-
bottnen. Häll på all chokladmousse som är kvar, bre ut över hela
tårtan och runtom så det täcker. Halvera jordgubbar och krossa/
bryt digestivekex i mindre bitar och garnera på tårtan. Tryck
försiktigt chokladfingrar runt tårtan.
Färdig att njutas av!

Kommentarer
Postat av: JoJo

åh, den ser ju riktigt god ut vännen! :D

sv; jag har inte provat nån av dom senaste marabou-chokladerna. måste fasen ta och göra det innan dom försvinner. speciellt den happy birthday-chokladen :P

du kommer nog få träffa hans pappa privat snart ska du se vännen :) ja det är ju rätt mycket festande denna vecka för dom som tar studenten. minns ju själv hur den veckan var. helt galet x'D aaw, tack fina du! hihi! :D <3

nej usch, trist att höra att knät inte är bra för dig än :( min förkylning håller i sig än. jag hostar och snörvlar men imorgon ska jag till gymmet efter jobbet, spelar ingen roll om jag är förkyld eller inte. :P men ska ta det lite lugnt tänkte jag. saknar ju gymmet som fan! :( har inte tränat på en hel vecka!! <3

2016-06-09 @ 18:57:23
URL: http://nouw.com/rockdoll
Postat av: Days by Johanna

Tack för receptet :)

Ja jag är riktigt glad för att jag ville verkligen ha tjänsten, så ser fram emot och få börja.

haha ja min kollega där hennes gubbe har startat hela Sweden rock, så därför kunde vi vara där :)

2016-06-09 @ 20:50:29
URL: http://daysbyjohanna.blogspot.se
Postat av: Erika

Ja den ser verkligen smarrig ut :)

2016-06-09 @ 21:01:05
URL: http://icanpikan.blogg.se
Postat av: NICOLE

Vad roligt att du blev så nöjd med den och att den var god! Gjorde ju en liknande till min syster men vi fyllde den med mini-marshmallows i massor av olika färger :D
SV: Jo jag fixade mig också massor inför balen, eller jag fixade smink och naglar själv men gick till frisör och gjorde håret :) Och så hade jag en enkel men såå fin klänning =) Den speglade mig bra.
Ja gud ja det drar iväg :) Men tycker verkligen inte man ska låta det begränsa en utan man ska gå fullt ut (om man har möjlighet såklart ;D). Mina föräldrar betalade typ allt för att de ville så jag hade ju tur :) det enda jag betalade under studenttiden var kryssningen vi var på.
Men fy så tråkigt väder! Hoppas det vänder. :) Vi har haft sol idag men iskalla vindar. Hoppas morgondagens studenter får fint väder =)

2016-06-09 @ 22:43:23
URL: http://nwistrand.forme.se
Postat av: CamillaEsi

men åh så gott :))

2016-06-10 @ 01:07:42
URL: http://camillaesi.blogg.se/
Postat av: Carolina Thoor

Åh vilken god tårta det ser ut att vara! Skulle vara kul att göra den :D

Sv; kul att du tyckte om inlägget. Vad är det för utmaning? :)

2016-06-10 @ 05:48:06
URL: http://knaset.blogg.se/
Postat av: ajlimullersandvik.blogg.se

Det kan ju inte bli annat än gott känner jag :D OMNOMNOM!

Min vecka har varit förbannat skön och ska visst bli det idag med. Spöööööregn på skolavslutningen dock, men personalfest ikväll kan nog ge mig ny energi :)

2016-06-10 @ 06:18:19
URL: http://ajlimullersandvik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0