Blogglista

Den här listan har jag själv knåpat ihop och den handlar om
bloggen.
Ni får också gärna göra den om ni vill. Säg till då så får
jag kika in på era svar.
 

Varför har du valt det bloggnamn som du har?
Det var en killkompis på mellanstadiet som började kalla mig
Miizing. Sen blev jag kallad Miizing av alla, haha. Så det kändes
som ett givet namn när jag skapade bloggen.


Hur länge har du bloggat?
Jag startade bloggen i november 2006, alltså har jag bloggat
9 år och 2 månader. Helt galet länge ju!

Första bilden som publicerades här i bloggen.


Vad är det roligast med att blogga?
Att man kan gå tillbaka i arkivet och läsa vad man gjorde för
x-antal år sen. Gillar även att man har kontakt med mycket folk,
man lär känna väldigt många.

Titta va små goungarna var här, julen -09. ♥


Vad är nackdelen med att blogga?
När man får bloggtorka eller inte har tid. Man vill skriva men har
inte direkt något att skriva om eller så finns inte tiden när man
har annat för sig. Jag ska ju hinna med jobb, träning, umgås, göra
hushållssysslor och sånt också.


Har du lärt känna någon genom bloggen?
Jajemän flera stycken faktiskt! De som jag känner bäst är Nicole
och Johanna. Jag lärde känna Nicole nångång i början av min
bloggtid och vi har mycket kontakt än idag. Vi är väldigt lika i mångt
och mycket vilket är sjukt kul! Den andra guldklimpen, Johanna,
lärde jag känna för något år sen. Vi är också väldigt lika och det är
en så go tjej som verkligen bryr sig. Är så glad att jag lärt känna
dem!


Har du något samarbete genom bloggen?
Just nu ligger det på is då jag inte satsar lika mycket på bloggen som
jag gjorde förut. Men tidigare har jag haft flera olika samarbeten vilket
var väldigt kul. Det var bland annat smyckesföretag, väskföretag,
företag som sålde mobiltillbehör och skal, tandblekning och så vidare.


Vilka bloggar läser du?
Oj gud, jag läser massa bloggar varje dag! Främst är det olika
fitnessbloggar, där favoriten är Julia. Läser även mycket matbloggar
för att hitta nya recept då jag älskar matlagning och bakning. Sen är
det vänners bloggar och de som kommenterar min blogg.

 

Hur många inlägg per dag skriver du?
Minst ett, "vardagsinlägget" som jag kallar det där jag berättar om
dagen och planerna. Sen har jag oftast tidsinställt ett eller två till
per dag, så minst två inlägg per dag brukar det bli.


Vad bloggar du helst om?
Min vardag och träning. Inte för att det kanske alltid är så intressant
men då kan släkt och vänner ta del av vad som händer samt att jag
kan gå tillbaka i arkivet och se vad jag haft för mig. Finns många
minnen här i bloggens arkiv!

 

Vilken typ av bloggar intresserar inte dig?
Såna som skriver om politik eller endast bloggar om mode
eller musik. Jag gillar när det är en blandning.


Läser någon i din närhet din blogg?
Ja många släktingar läser den och även vänner.


Tror du att du kommer blogga om 5 år?
Det tror jag faktiskt! Kanske inte lika aktivt men jag tror absolut
att jag kommer skriva då och då i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Petra

Kul med sådan lista :)

Det var tråkigt att höra vännen hoppas du piggnar på så du blir frisk fort krya på dig kram

Härligt att höra att du trivs i Kalix

2016-01-14 @ 23:42:32
URL: http://brunetpetra.blogg.se/
Postat av: miningalinn

Kul lista. Den får en själv att fundera en gång extra över sin blogg och varför man bloggar osv!(:

2016-01-15 @ 00:02:29
URL: http://nouw.com/miningalinn
Postat av: Netti Starby

Vad roligt att få läsa om ditt bloggliv och vad länge du har bloggat! Kram på dig

2016-01-15 @ 06:55:14
URL: http://nettistarby.blogg.se/
Postat av: NICOLE

Såg den här listan på bloglovin och blev så glad över dina fina rader! Är verkligen glad att vi hållt ihop så länge :D

2016-01-17 @ 12:29:31
URL: http://nwistrand.forme.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0