Nyttiga protein-snickersbars

Ni kanske vet att jag gillar proteinbars och har en hel drös här hemma?
Det kostar ju en del att köpa dem så jag brukar passa på när det är
rabatt. Billigast blir det ju att göra egna men i många recept ska
det vara massa ingredienser som man inte har hemma och som typ
aldrig sedan skulle användas igen. Men här är ett recept på nyttiga
protein-snickersbars
som innehåller ingredienser som alltid finns
hemma i skafferiet, i alla fall hos mig. Dessa bars har jag gjort två
gånger, de är superenkla att göra och himla goda.
Ingredienser:
3 dl casein-proteinpulver med chokladsmak (jag har Gourmet-pro)
1 dl jordnötter
1 dl havregryn
2-3 dl vatten
3 msk kakao
(Ev. jordnötter, russin eller granola att strö över)

Gör såhär:
Blanda alla ingredienser i en bunke. Tryck ut smeten i en form
(jag använde en avlång brödform) med bakplåtspapper. (Om du
vill
kan du strö över/trycka ner jordnötter, russin eller granola.
På bilden
har jag jordnötter och russin). Ställ in i frysen 2-3 timmar.
Skär sedan i bitar och linda in i plastfolie. Förvara i kyl eller frys.

Kommentarer
Postat av: Days by Johanna

Förlossningsdepression vet jag inget om, för det fick jag aldrig, men kan tänka mig det inte är så kul det heller.

Nej precis, man tar inte vem som hellst för vara bara vara tillsammans med någon. hade en tjejkompis som inte kunde vara singel. Så hon hoppa in ett nytt förhållande direkt :(

2016-04-22 @ 16:36:34
URL: http://daysbyjohanna.blogspot.se
Postat av: Petra

önskar dig en fin fredag kram

2016-04-22 @ 18:00:17
URL: http://brunetpetra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0