Recension av proteinpulvren

Jag har provat flera olika proteinpulver med olika smaker
de
senaste 2 månaderna, så nu kommer en kortare
recension av dem.

Har ni använt något av nedanstående proteinpulver?

 
Star Nutrition's "Whey-80 Double rich chocolate":
Detta proteinpulver är en favorit! Det smakar precis som oboy!
Väldigt mycket chokladsmak och ingen konstig eftersmak. Supergod
att dricka men även ha i gröten tycker jag. Whey-80 är ett vassleprotein
som påskyndar muskeluppbyggnaden och återhämtningen. I en portion
är det 25 gram protein och 146 kcal. Pulvret kan blandas med vatten
eller mjölk, det är lättlösligt och bildar inga klumpar efter att man skakat
shaken. Whey-80 finns i många olika smaker och kan även användas i
gröt, smoothies, bakverk, pannkakor osv.
1 kg Whey-80 kostar 159 kr och kan köpas hos Gymgrossisten.


Chained Nutrition's "Whey Hardcore chocolate":
Detta proteinpulver delar första plats tillsammans med Whey-80.
Precis som Whey-80 så bidrar detta proteinpulver till ökad muskel-
massa och snabbar på återhämtningen. En portion innehåller upp
till 40 gram protein och 138 kcal. Detta proteinpulver använder många
atleter och hårt tränande personer. Konsistensen är krämigare än
övriga proteinpulver vilket jag älskar, det smakar precis som milk-
shake! Detta proteinpulver finns i tre olika smaker men jag har bara
provat chokladen och kommer fortsätta hålla mig till det. Ett vinnande
koncept! Enda nackdelen är att det bara går att köpa 2,27 kg's påsar,
jag hade önskat att det fanns i 1 kg's påsar.
2,27kg Whey Hardcore kostar 379 kr och köps hos Gymgrossisten.


 
 
Star Nutrition's "Whey-80 Strawberry":
Detta är samma proteinpulver som det översta, men i jordgubbssmak.
Jag tycker det är gott och smakar jordgubb, ingen konstig bismak.
Det är lättdrucket och funkar bra att ha i smoothien om man vill få
i sig mer protein och jordgubbssmak.
1 kg Whey-80 kostar 159 kr, en portionspåse kostar 10 kr och kan
köpas hos Gymgrossisten.


 
GAAM Nutrition's "100% Whey premium Delicious vanilla":
Detta är ett vassleprotein som hjälper muskeluppbyggnaden, ger
engeri till musklerna och påskyndar återhämtningen. En portion
innehåller 25 gram protein och 133 kcal. Det finns i flera olika smaker
men jag har bara testat vaniljen. Det är ett jättegott proteinpulver med
tydlig smak av vanilj. Det är lättdrucket och blandar sig bra i både
vatten och mjölk. Supergott att ha i gröten också och i proteinfluff!
1 kg 100% Whey premium kostar 159 kr och finns hos Proteinbolaget.



 
Star Nutrition's "Whey-80 Vanilla":
Även detta är samma proteinpulver som det översta, men i vanilj-
smak. Jag har smakat vanilj ett par gånger då det går att köpa den
smaken i portionspåsar. Vid varje tillfälle har jag blandat den med
vatten och jag tycker det smakar vanilj men kanske inte så mycket
som jag hade önskat, sen var det även lite konstig eftersmak. Har
provat tre olika smaker av Whey-80 (dubbelchoklad, jordgubb och
vanilj) och vaniljen hamnar på sista plats av dem.
1 kg Whey-80 kostar 159 kr och en portionspåse kostar 10 kr,
finns att köpa hos Gymgrossisten.

Kommentarer
Postat av: Netti Starby

Vad roligt att få läsa dina recessioner! Kram

2015-09-30 @ 16:30:34
URL: http://nettistarby.blogg.se/
Postat av: Flisan

sv: så lite så :)

ja det var superkul :D

2015-09-30 @ 19:21:02
URL: http://nouw.com/fbb
Postat av: Petra

Ja trivs verkligen på mitt jobb gick på hotell och resturang programmet i 4 år

2015-09-30 @ 21:03:02
URL: http://brunetpetra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0