Nyttig blåbärskaka

Jag älskar blåbär i mjuka kakor och favoritpajen är såklart blåbärspaj.
I somras snubblade jag över recept på nyttig blåbärskaka så jag
gjorde den till min födelsedag och bjöd kollegorna på den. Riktigt god
så därför tänkte jag dela med mig av receptet. Detta recept ger 9 bitar
(en mindre ugnsform) men jag tredubblade receptet och gjorde i
långpanna för att få mer bitar.
 

Ingredienser:
2 dl havregryn
1 ägg
1 dl blåbär (eller andra bär)
½ dl äppelmos (lågkalori)
½ dl steviaströ
½ tsk bakpulver 
½ krm salt
½ tsk kanel

Gör såhär:
Sätt ugnen på 175 grader. Mixa ihop allt till en smet och rör ner
blåbären/andra bär. Häll smeten i en liten smord ugnsform. Grädda i
mitten av ugnen cirka 13-15 minuter. Låt svalna innan du skär i bitar.

Kommentarer
Postat av: Flisan

sv: ja sjukt jobbigt, vill bara ha helg haha :P

gott :D

2015-10-15 @ 13:59:32
URL: http://nouw.com/fbb
Postat av: Erika

Den ser underbar ut :)

2015-10-15 @ 17:37:01
URL: http://icanpikan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0