Kvargbullar/scones

Det här receptet på kvargbullar/scones hittade jag på Instagram.
Jag älskar ju kvarg och dessa är nyttigare än vanliga scones,
ett riktigt kap med andra ord!
 
 
Ingredienser:
3 dl kvarg
2 dl havregryn
1 tsk bakpulver
½ krm salt
Ev. frön, kanel eller annan krydda

Gör såhär:
Sätt ugnen på 200 grader. Blanda alla ingredienser. Blanda i frön,
kanel, eller någon annan krydda om du vill. Klicka ut till bollar på
en plåt med bakplåtspapper. Pensla med lite vatten. Grädda i
mitten av ugnen cirka 15 minuter.

Ett tips är att äta dem med smör och ost, yummie!

Kommentarer
Postat av: Carolina Thoor

Åh scones är gott!

Sv; åh vad roligt! Jag hoppas ni kommer att få en bra helg tillsammans :D

Låter ju roligt! Det kan jag tänkas göra också :D det ska bli jätte roligt ju! :D tack för tipset!

Tack ska du ha! Det ska jag också ha. Hoppas du kommer som sagt få en bra helg med J och katten :D

2015-10-23 @ 18:31:35
URL: http://knaset.blogg.se/
Postat av: N

Åh vilket bra tips :D

2015-10-23 @ 23:18:28
URL: http://nouw.com/nathaliemaria

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0