Kladdkaka i långpanna

Jag är svag för kladdkaka, det är absolut bästa fikat som finns!
Alla recept som jag har på kladdkaka ska göras i springform, men
nu har jag kommit över detta recept på kladdkaka i långpanna.
Perfekt när man är många som ska fika.

 
Ingredienser:
200 gram smält smör
3 dl vetemjöl
4 ägg
4½ dl strösocker
1¼ dl kakao
1 msk vaniljsocker
½ tsk salt
 
Gör såhär:
Sätt ugnen på 160 grader, klä en långpanna (30×30 cm) med
bakplåtspapper. Smält smör i en kastrull och låt svalna. Blanda
strösocker, kakao, vaniljsocker, salt och vetemjöl i en bunke.
Knäck i äggen och rör om. Häll i smöret och rör ihop till en jämn
smet. Häll ut smeten i långpannan. Grädda mitt i ugnen i 20-25
minuter, kanterna ska vara fasta och mitten ska wobbla lite när
kakan är klar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0