Couscoussallad med kyckling & salami

När mamma var hos mig i april gjorde vi couscous med chorizo,
en supersmarrig maträtt. Nu tänkte jag bjussa på en annan god
couscousrätt, nämligen couscoussallad med kyckling & salami.

 
Ingredienser:
2 dl couscous + 4 dl vatten
1 msk flytande margarin
½ grillad kyckling (eller 2 kycklingfiléer)
50 gram salami
100 gram torkade aprikoser
Sallad

Gör såhär:
Koka upp vatten och lite salt. Tillsätt couscousen och låt dra under
lock 10 minuter. Rör ner margarin. Skär kycklingen i tärningar.
Om du använder fryst kycklingfilé så skär i mindre bitar och stek tills
de är klara
. Skär salamin i strimlor och de torkade aprikoserna i små
bitar. Hacka salladen. Häll upp couscousen på ett uppläggningsfat/
i en skål. Strö över kyckling, salami, aprikos och sallad, blanda om.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Gott med couscous!

2015-05-06 @ 13:10:53
URL: http://nouw.com/awesomecaroline
Postat av: Carolina Thoor

Låter gott!

Sv; Ja, min kille säger alltid så till mig, då han gång på gång tvingar mig att träna. Då säger han: ''jag är inte ute efter att du ska bli jätte smal, som alla tränar för nu för tiden. Utan jag vill inte se dig må dåligt och få sämre hälsa på grund utav din lathet.'' Och det får mig faktiskt att vilja träna ibland! :)

Haha det blev tyvärr ingen film. Min kille pluggade och sedan blev det inte mycket mer med den kvällen. Förhoppningsvis ser vi på någon film ikväll istället, ledig imorgon, wohoo!
Okej, men det låter som en trevlig dag efter jobbet i alla fall. Man behöver inte alltid göra saker jämnt! :)
Kram ♥

2015-05-06 @ 16:11:31
URL: http://knaset.blogg.se/
Postat av: Erika

Det lät gott :)

sv. Min tisdag var ganska okej, lugn. Hur var din? :)

2015-05-06 @ 16:28:59
URL: http://icanpikan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0