Saffranssås 4 portioner

Jag älskar saffran, det är så himla gott! Lussebullar, saffrans-
kladdkaka och saffranssås för att nämna några rätter med saffran.
Här får ni ett recept på det sistnämnda, saffranssås. Passar
utmärkt till pasta men också till lax. Yummie!

 
Ingredienser:
1 pkt saffran (0,5 gram)
½ gul lök
2 msk smör
2 msk vetemjöl
4 dl vatten
1 fiskbuljongtärning
1 ½ dl grädde eller créme fraiche
Salt och vitpeppar
Ev. lite gräslök

Gör såhär:
Skala och finhacka löken. Fräs i smör, ha i vetemjölet och rör om.
Tillsätt buljongtärningen och vatten, rör om. Tillsätt saffran, grädde/
créme fraiche, salt och vitpeppar. Låt koka någon minut.

Kommentarer
Postat av: Kajsa-Stina

Jag tycker också saffran är så sjukt gott! Dock så har jag aldrig ätit saffranssås innan tror jag? Eller kanske någon gång tidigare men har inget minne av det direkt. Låter spännande och ska testa på detta själv här hemma framöver :)

sv: Det känns verkligen skittråkigt att jag inte fick någon remiss men tyvärr så är jag inte förvånad. Kände det på mig. Tycker bara det är så trist när jag är motiverad och allting och att dem inte är villiga att remittera en då.. Man tappar liksom hoppet och viljan då på något vis. Men jag ska inte ge upp ändå trots allt. Ska prata med enhetschefen imorgon och fråga hur vi ska gå till väga med fria vårdvalet och om hon kan hjälpa oss på rätt spår. Jag hoppas verkligen det löser sig ändå till slut :)

Åh vad roligt att du testat på jordnötssmör! Själv har jag aldrig ätit det innan faktiskt men har hört många som äter det och som är helt frälsta och älskar det haha! Vad smakar det för nåt? Det smakar inte som nutella eller? Är det sött? Jag tycker det låter gott men jag har aldrig testat det. Kan man äta det som det är eller ska man ha det i samband med frukt eller bröd eller så? :)

Okej! Jag ska kika efter ditt recept på fröknäcke och se om jag hittar det. Så behändigt när det bara är att mojsa ner allt i samma smet och sedan ut på plåten och tjoff in i ugnen! Mumma! :)<3

2015-02-12 @ 14:52:29
URL: http://www.anorexinojag.blogg.se
Postat av: miningalinn

Vad gott!:D
Sv: Jo, det är knappt så jag orkar upp faktiskt! haha.

2015-02-12 @ 16:42:32
URL: http://www.nouw.com/miningalinn
Postat av: Erika

Ja saffran är ovanligt gott :)

sv. Ja, jag hittade kvargen med smak av granatäpple, himla god faktiskt :)

2015-02-12 @ 17:20:07
URL: http://icanpikan.blogg.se
Postat av: Klara Andersson

mm gott det ser ut!

2015-02-12 @ 20:20:05
URL: http://klarrelito.blogg.se/
Postat av: Sara

Mums så gott ! Måste testas :)

2015-02-12 @ 21:57:31
URL: http://www.baakochmaat.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0