Rocky road

Såhär dagen före julafton brukar jag och mamma alltid ha uppesittar-
kväll och spela bingolotto, äta massa gott julfika och julgodis. Därför
tänkte jag dela med mig av det godaste (och lättaste!) julgodiset
som finns, nämligen Rocky road. Farligt gott och beroende-
framkallande. Man kan ta vad man vill för godis och ingredienser
men jag skriver ned vad jag brukar ha i.
 

Ingredienser:
300-400 gram mjölkchoklad
10-15 st dumlekolor
Mini-marshmallows efter eget tycke
Jordnötter efter eget tycke
10 pepparkakor i mindre bitar

Gör såhär:
Klä en mindre form med bakplåtspapper. Smält mjölkchokladen
över ett vattenbad. Dela dumlekolorna i två-tre delar. Dela peppar-
kakorna i mindre bitar. När chokladen har smält, häll i dumlen,
pepparkaksbitarna och så mycket jordnötter och marshmallows som
du själv vill ha. Rör om så allt täcks av den smälta chokladen. Häll
smeten i formen. Strö över lite marshmallows, jordnötter och krossade
pepparkakor. Ställ in formen i kylen cirka 30 minuter så det stelnar.
Skär sedan i lagom stora bitar.

Kommentarer
Postat av: ISABELLA

åh det är ju så gott!

2015-12-23 @ 13:21:30
URL: http://isabella.vione.se
Postat av: Petra

Ha en fin julafton! :) God JUL! Kram.

2015-12-23 @ 14:02:24
URL: http://brunetpetra.blogg.se/
Postat av: Celine

Vi har precis samma tradition här haha!

2015-12-23 @ 17:02:21
URL: http://celinelf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0