Antingen eller-jullista

Jag brukar ju göra antingen eller-listor ibland och här kommer en
med temat jul. Enjoy!
 
1. Pepparkakor eller lussebullar?
Lussebullar all the time, bästa julfikat!

 

2. Skumtomtar eller knäck?
Gillar både och men får nog säga knäck.

3. Ischoklad eller marsipan?
Är inte förtjust i något men måste jag välja så blir det ischoklad.

4. Köttbullar eller prinskorvar?
Köttbullar. Hemgjorda!

 

5. Julkorv eller julskinka?
Inget av det, usch.

6. Lax eller sill?
Lax, ugnsbakad eller varmrökt.

7. Sylta eller pastej?
Någon skiva leverpastej brukar jag kunna äta.

8. Paradis eller Aladdin?
Äter båda, hallå det är ju choklad! Men föredrar Paradis.

9. Revbensspjäll eller Janssons frestelse?
Janssons frestelse såklart, det bästa på hela julbordet!

10. Glögg eller julmust?
Glögg.

11. Rödbetssallad eller dopp i grytan?
Äter inte något av det.

12. Ris á la Malta eller gröt?
Ris á la Malta, fast vi gör apelsinris.

13. Hemma eller borta?
Hemma, eller ja hos någon släkting. I år blir det hemma hos mig.

14. Utomlands eller Sverige?
I Sverige.

15. Ge eller få?
Är en sån som älskar att ge julklappar, hihi.

 

16. Mysteriet på greveholm eller Sunes jul?
Gillar båda men Mysteriet på Greveholm är bäst! Ser det varje år.

17. Chokladkalender eller paketkalender?
Chokladkalender. Kan aldrig bli för gammal för det!

18. Plastgran eller äkta?
Jag har plastgran men äkta är också fint.
 
 

19. Arne Weise eller Ernst?
Arne Weise.

20. När vill du att första snön ska falla?
I början av december eller kring lucia brukar jag vilja ha snö.
Här i Borås brukar det dock vara svårt att få det, haha.

21. Har du haft en grön gräsmatta på julen?
Nej eftersom jag alltid har firat jul i Norrbotten så har det alltid varit
snö på julafton. Men i år firar jag jul i Borås så det blir spännande
att se om det blir en grön eller vit jul. Förra året var det ingen snö
på julafton här i Borås.

 

22. När är det dags att pynta?
Till 1:a advent.

23. Kan du komma på något negativt med julen?
Att man äter mycker mer onyttigt då, i alla fall jag.

24. Favorit julfilm?
Tomten är far till alla barnen.

25. Favorit julkalender?
Mysteriet på Greveholm. Ser den varje år, hihi.

 

26. Blir du mättad av julen när den är slut eller vill du ha mer jul?
Jag älskar julen och tycker det är bästa högtiden så jag skulle kunna
ha den lite längre eller typ 2 gånger per år.

27. När öppnar du dina julklappar?
Efter Kalle Anka.

28. Favorit juldoft?
Nybakta lussebullar och julmat.

29. Vad framkallar mest julstämning?
Allt julpynt och julbelysning samt snö.

30. Vad är viktigast med julen?
Att jag får vara tillsammans med mina nära och kära.
 
 

Kommentarer
Postat av: Petra

mysig lista

2015-12-19 @ 19:09:07
URL: http://brunetpetra.blogg.se/
Postat av: ISABELLA

så kul läsning! :)

2015-12-19 @ 22:59:55
URL: http://isabella.vione.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0