Sommarlista

Tre saker du vill/ville göra i sommar:
Sommaren är ju snart över men jag tycker att jag har gjort allt som
jag ville göra i sommar.
- Varit i norr hos släkten.
- Grillat.
- Solat och badat.
- Shoppat.
- Träffat pappa och min syster.

 

Tre saker du INTE vill/ville göra i sommar.
- Vara sjuk. Som tur är har jag klarat mig ifrån det *peppar peppar*.
- Stressa under semestern, vilket jag inte heller gjorde.

Vilken är din sommarplåga 2015?
"Lush life" med Zara Larsson. Nöter den hela tiden, haha.


Landet eller stan?
Jag är född på landet (eller ja, en ö) men jag föredrar att bo
i stan. Tycker det är så skönt att ha nära till allting.

Vilka dofter får dig att känna att sommaren är här?
Nyklippt gräs och lukten när man grillar.

Vad grillar du helst?
Grillspett är det bästa som finns med ett plock av allt möjligt gott
som fläskfilé, chorizo, köttbullar och grönsaker.


 

Vad är sommarmat för dig?
Äkta sommarmat är grillad mat som kött, hamburgare och
grillspett. Tzatsiki och diverse sallader är också sommarmat
för mig.

Sommarjobb - ångest eller glädje?
Jag har ju ett fast jobb året om och det känner jag glädje för.
Men ser jag tillbaka till när jag sommarjobbade/vikarierade
så var det också glädje. Man tjänade ju bra med pengar och
kunde köpa massor, men visst saknade man att vara ledig
10 veckor i sträck, haha. 

Vad är din värsta sommarinsekt?
Getingar, hatar dem!

Vilka böcker har du läst?
I sommar har jag faktiskt bara läst "Järnblod" av Liza Marklund.

 


Har du besökt några särskilda platser?
Var upp till släkten i norr under juli, då besökte jag ju några
orter som Haparanda, Luleå, Kalix och Överkalix men om det
var några särskilda platser vet jag inte, haha.

Vad är det somrigaste plagget du har?
Det är väl shorts och klänningar.

Sommarregn - ja eller nej?
Nej usch jag tycker inte om regn! Vill ha solsken och värme.


Har du utmanat dig själv i sommar?
Faktiskt! Jag smakade surströmming igen (andra gången i mitt
liv) och sen smakade jag musslor för första gången någonsin.

 

Och till sist - din bästa sommarrutin?
Att rengöra ansiktet varje morgon och kväll.


Kommentarer
Postat av: Petra

sv jo då det har lagt ner det stod så på Aftonbladet här kommer länken http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article21198680.ab

2015-08-05 @ 19:56:35
URL: http://brunetpetra.blogg.se/
Postat av: anniepiie

Nyklippt gräs är verkligen sommar! :D

2015-08-05 @ 21:28:04
URL: http://anniepiie.blogg.se
Postat av: NICOLE

Vilken rolig lista :) Kul att du hann göra det som du ville :)

SV: Visst har de! Tycker de är så fina, och att man kan samla och missmatcha lite :) Gillar ju jordnära färger i inredning men med porslin & vissa textilier går jag loss liite mer :)

Jag måste verkligen testa den :) Ska se när vi får tid för den bara! Det är en bit att åka.

Jag har faktiskt tröttnat lite på knäckemackor :/ Men riskakor är gott :)
Jaa haha samma här =) Frukosten är ju bäst. Och i synnerhet på sommaren, varm mat lockar inte riktigt lika mycket. Sallad är ju det bästa =)

2015-08-05 @ 21:55:06
URL: http://nwistrand.forme.se
Postat av: N

Rolig lista!

2015-08-06 @ 04:32:31
URL: http://nouw.com/nathaliemaria

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0