Nyttig chokladbollsröra

Jag älskar chokladbollar men det är ju inte så nyttigt med allt smör
och socker. Därför tänkte jag dela med mig av en nyttig variant
chokladbollasröra. Enkelt, nyttigt och gott - perfekt när man
är sugen på något eller till mellis. Receptet ger 1 portion.

Bilden är inte min.


Ingredienser:
1½ dl kvarg
1 dl havregryn
1 banan
1½ msk kakao
1½ msk kokosflingor
1 krm kaffepulver (eller lite kokat kaffe)

Gör såhär:
Mosa bananen och blanda i de övriga ingredienserna, rör om.
Servera tillsammans med en klick kvarg eller skivad frukt.

Kommentarer
Postat av: evelina

Riktigt smör är bland det nyttigaste vi kan äta. Dagens havregryn däremot är fullt utav gifter.
Om havregryn: http://www.ledgenomexempel.se/om-du-inte-kan-leva-utan-grot-sa-gor-den-ordentligt/

2015-09-02 @ 12:48:18
Postat av: Erika

Det lät ju underbart :)

sv. Jadå, jag hittade ett avlastningsbord som vi ska ha i hallen :) Vi har en hel del schemalagd tid på högskolan, men även en del självstudier hemma, så det är lite både och :)

2015-09-02 @ 15:30:16
URL: http://icanpikan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0