Kanelbullekladdkaka

När jag var uppe i norr bakade jag och Wilma en kanelbullekladdkaka.
Shit så mumsig den var! Rekommenderar dock att ni gör 1½ sats då
kakan blev rätt tunn.
 
 
Ingredienser:
150 g smör
2 ägg
2½ dl strösocker
2½ dl vetemjöl
1 tsk vaniljsocker
1½ msk kanel
½ krm salt
Pärlsocker till garnering

Gör såhär:
Sätt ugnen på 200 grader. Smält smör i en kastrull och låt svalna lite.
Tillsätt resten av ingredienserna och rör ihop allt till en smet. Häll
smeten i en smord springform. Strö över pärlsocker. Grädda kakan
mitt i ugnen i cirka 15 minuter beroende på hur kladdig du vill ha den.
Känn med en provsticka. Låt kakan svalna i formen. Servera gärna
med vispad grädde eller vaniljvisp.

Kommentarer
Postat av: JoJo

har aldrig hört talas om det men det låter ju galet gott!! :D

sv; förstår att du gör det för jag älskar också 'i love...'produkterna. dom luktar alltid så gott! :)

den är faktiskt inte så lång, är en kort intensivkurs på åtta heldagar som är uppdelade på två månader. man jag känner att det är inte längden som är viktigast utan innehållet och vad man kommer få lära sig. ja den är på en salong här i falun ;)

ska absolut testa göra en ananaspaj nån gång :) låter som sagt sjukt gott! ja jag försöker hålla mig borta från kolhydrater och socker. jag tycker faktiskt att det går rätt så bra so far, förutom att jag har ett enormt chokladsug sen igår. hahaha xD jag hoppas att det ger sig snart. :P

usch vad arg jag blir på honom faktiskt! att han utsätter dig för nån jävla skit! förstår att det är finito med honom, är ju rätt självklart. och du kan absolut få någon så mycket bättre än honom fina vän! <3 skönt att dom har inlett utredningen nu, är bra att dom tar det på allvar! jobbigt med förhör sen bara. men kommer vara värt det i slutändan ska du se! jag finns här om du vill prata. <3

2015-08-13 @ 17:57:45
URL: http://nouw.com/rockdoll
Postat av: MATILDA ROSQVIST

Åh vad gott :D

2015-08-13 @ 18:30:30
URL: http://matildays.se
Postat av: Karin Lygnersjö

Det där har jag aldrig ens hört talas om innan :o.
Men rolig idé! :)

Sv: Usch, såna dagar är inte roliga :(

2015-08-13 @ 18:37:18
URL: http://karinlygnersjo.blogg.se/
Postat av: Erika

Måste testa på det inom kort :) Där ska även finnas morotskladdkaka, vilket också låter mumsigt!

2015-08-13 @ 18:39:49
URL: http://icanpikan.blogg.se
Postat av: Petra

sv ja det gör förbannat ont det spänner liksom i ögat.
Få hoppas det hjälper med ögondropparna


aha okej vad jobbigt. Finns det inget som läkaren kan göra så du slipper ha torra ögon?

2015-08-13 @ 20:46:34
URL: http://brunetpetra.blogg.se/
Postat av: Carolina Thoor

Aldrig hört talas om det, men det är mycket inom bakverk ;)

Sv; det var en väldigt bra torsdag! Ja, hela dagen + alla maträtter var jätte gott/bra! :)

Precis, så långt har jag kommit! ;)
Jobbigt med att dagen har varit så stressig :/ hoppas att det går bättre imorgon då, annars är det helg vilket man kan tänka på efteråt! :D

Kan förstå dig. Att det kan kännas jobbigt med en putmage :) men jag måste få säga att hellre en putmage ;)

2015-08-13 @ 21:36:19
URL: http://knaset.blogg.se/
Postat av: NICOLE

Det lät ju himla gott det :D Får ta och testa den inom en snar framtid :D

SV: Ja eller hur! Det känns bättre idag :) Det mesta har ordnats upp nu. Men ibland känns det bra jobbigt alltså haha.
Jag har kommit in på Hälsocoach, det låter verkligen Nicoligt tycker jag :D
Ja men eller hur :) Då måste ni ju ha lite speciella saker för er så det blir extra kul!

Det låter underbart! Så jag förstår att du längtar ;) Jag åt ju utefrukost i lördags och det är verkligen såååå gott :) Skulle vilja sitta där varje lördag och starta dagen :D

Vi tar tåget ner, tar ca 3 h kanske, eller nja mindre än så. Så det är rätt ok ändå :) Tror inte man vill köra i Göteborg! Haha :)

2015-08-13 @ 22:04:19
URL: http://nwistrand.forme.se
Postat av: ALICE

wow vilken kul kombo, aldrig hört innan men borde testa!

2015-08-13 @ 23:08:09
URL: http://alix.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0