Ananaspaj

Under semestern i norr bakade jag en anaspaj när vi hade grillfest.
Den var superlätt att göra och farligt god! Hela släkten tyckte om
pajen så det blev ingenting kvar efter att jag serverat den, haha.
Här kommer receptet.

 
Ingredienser till pajdegen:
150 gram smält smör
1 dl strösocker
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver

Ingredienser till fyllningen:
3 små burkar (ca 400 gram) krossad ananas, avrunnen
2 dl créme fraiche
½ dl strösocker
2 tsk vaniljsocker
1 ägg

Gör såhär:
Sätt ugnen på 200 grader. Smält smöret i en kastrull. Blanda övriga
ingredienser till pajdegen i en skål. Häll över det smälta smöret och
rör ihop till en deg. Tryck ut degen i en pajform eller en form med
avtagbar kant.

Häll den krossade ananasen i en finmaskig sil och tryck med en
gaffel för att få bort all saft. Blanda övriga ingredienser till fyllningen
i en skål och häll sedan i den avrunna ananasen. Rör om. Häll
fyllningen i pajskalet. Grädda i mitten av ugnen cirka 30 minuter.
Servera tillsammans med vaniljsås.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Lät kanongott! Faktiskt aldrig tänkt på att man kan göra ananaspaj men det är ju himla gott med ananas :)

Sv; Älskar långa lugna och mumsiga helgfrukostar ^^

2015-08-10 @ 12:24:39
URL: http://nouw.com/awesomecaroline
Postat av: hanna

åh vad gott det såg ut :D

2015-08-10 @ 13:17:28
URL: http://fitnessinspiration.se
Postat av: JoJo

men fy fan vad gott!! :o

sv; ja det är galet vad vackert det är där! :) kommer komma upp lite bilder sen från vårat photoshoot som vi gjorde där. man kan inte tro att jag ligger på en luftmadrass i sverige när man ser bilderna xD

absolut ska jag berätta sen vad jag tycker om lchf när jag har hållt på lite längre :) nästa vecka ska jag köra en ditox i nio dagar har jag tänkt :) jag äter också bara bregott, är det enda smöret som jag tycker är bra eller vad man ska säga. :P men va? gillar du inte bacon som är så jävla gott?! :P

är ju dåligt att du ska vara den enda handläggaren över så många områden så många veckor. känns som en dålig planering tycker jag :/ usch, är ju inte alls bra att ska behöva stressa så mycket! :o <3

hihi ja, helgen var mysig :) kan förstå att du saknar att du inte kan hälsa på din familj när du vill. jag är glad att jag kan göra det, det är guld värt tycker jag :) tråkigt att det inte blev nåt mer med j. men skönt ändå att du kände det så pass tidigt att det inte var rätt så du kunde avsluta det i tid :)

2015-08-10 @ 16:55:18
URL: http://nouw.com/rockdoll
Postat av: Erika

Min fästmans syster brukar också göra ananaspaj ibland när vi är där på besök, farligt gott! :)

2015-08-10 @ 17:48:57
URL: http://icanpikan.blogg.se
Postat av: Sara

Ananaspaj är sååå gott :)

2015-08-10 @ 22:52:58
URL: http://www.baakochmaat.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0