Broccolisoppa

För några år sen tyckte jag verkligen inte om broccoli, då petade
jag jämt bort det ifall det var i maten. Men de senaste kanske två
åren har jag börjat äta broccoli och nu tycker jag det är gott, särskilt
i wokrätter. Sen är det ju nyttigt också! Här får ni ett recept på fyra
portioner broccolisoppa.

 
Ingredienser:
500 gram broccoli
½ purjolök
1,2 liter vatten
2 hönsbuljongtärningar
4 msk créme fraiche eller grädde
1 tsk salt

Gör såhär:
Skär purjolöken i skivor och fräs i margarin i en gryta. Skär broccolin
i bitar (ta bort det grova) och häll i grytan. Tillsätt vatten och höns-
buljongtärningar. Låt soppan koka i 15 minuter. Kör med en stavmixer
tills soppan är slät. Tillsätt créme fraiche/grädde och salt, rör om och
låt soppan bli varm.

Kommentarer
Postat av: Skogsraah ☾

Ser jättegott ut!

2015-04-07 @ 13:13:00
URL: http://skogsraah.blogg.se
Postat av: Liborius

åh vad gott:D älskar broccoli!

Postat av: Julia Müller-Sandvik

I love broccoli, bästa grödan ever!

sv: på lovet ska jag inte göra så mycket. Imorgon ska jag intervjuas för allers, på torsdag ska jag åka och sova på hotell i Skellefteå och sedan på fredag ska jag på arbetsintervju där, sedan ska jag tillbaka till Jokkmokk och tp sova resten av tiden ;) Man ska passa på när man har lov :)

2015-04-07 @ 15:08:57
URL: http://lorissalovebomb.blogg.se/
Postat av: JoJo

broccolisoppa är så gott! :D

sv; bara ärlig vännen! :)

ja shopping är alltid roligt! :) haha jaså? samma nyans dessutom. där ser man :) det pudret är så bra tycker jag! :D åh ska bli kul att se vad du shoppade för nåt :)

ja jag hoppas också att det kommer gå bra för mig med träningen och det ger ju mer motivation också att träna när man tycker det är roligt! :) jag skulle ha tränat idag, men min ena fot gör ont när jag går på den och vill inte att det ska bli värre. tror jag gjorde illa den förra veckan när jag tränade hemma för efter det har den gjort ont till och från. blir så less! :( jag tränar just nu för att gå ner lite i vikt, det är mitt mål jag har just nu. så får se vad nästa steg blir sen när jag når mitt mål :) vad har du själv för mål med träningen? :)

ah okej, i see. :) men har du någon kontakt ändå med din pappa? låter som att du hade en mysig dag med både bingolotto, påskmat och ansiktsmask ^^ själv så spenderade jag söndagen tillsammans med j :) <3

2015-04-07 @ 17:08:50
URL: http://rockdoll.devote.se
Postat av: Sara

Åh älskar broccolisoppa :) Så fräscht och nyttigt :)

2015-04-07 @ 17:23:37
URL: http://www.baakochmaat.blogg.se
Postat av: linah

åh så gott!

2015-04-08 @ 00:48:20
URL: http://nouw.com/linahs

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0