Tonfiskgratäng

Jag älskar tonfisk, det är såå gott! Så när jag hittade detta recept
på tonfiskgratäng inne hos någon av mina läsare (minns inte vem
det var) så sparade jag det genast. Dock stod det bara ingredienserna
och inte hur mycket av allt så jag har själv skrivit ihop det plus lagt
till ost.

Bild från läsaren där jag fann receptet.


Ingredienser:
2 burkar tonfisk i vatten
2 dl créme fraiche
1 gul lök
8 körsbärstomater
½ paprika
Haricot verts
Salt och peppar
Ev. ost

Gör såhär:
Sätt ugnen på 200 grader. Hacka lök, paprika och tomat.
Blanda créme fraiche, tonfisk, lök, tomat, paprika, salt och peppar.
Häll i en smord ugnsform. Lägg på haricot verts och strö över ost.
Gratinera i ugnen tills osten får fin färg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0