Vad som är bra att ha i skafferiet

För någon dag sedan tipsade jag om vad som jag tycker är bra att
ha i kylen. Nu tänkte jag tipsa om vad som är bra att ha i skafferiet.
Finns väldigt mycket mer utöver detta men kunde ju inte börja dra ut
hela skafferiet, haha.


♠ Kakao - Bra att använda både till bakverk men också att blanda med kvarg,
lite havregryn och annat gott och voilá, då har man chokladbollar. Ibland på
helgerna brukar jag blanda mosad banan med kakao, det är mmm..

♠ Knäckebröd - Jag älskar det! Äter knäckebröd varje morgon till frukost
tillsammans med kokt ägg, man håller sig mätt länge och knäckebröd innehåller
fibrer som är bra för magen. Sedan är knäckebröd bra mycket bättre än vitt
mjukt bröd.

♠ Havregryn - Det är gott och nyttigt, perfekt! Jag använder det både till gröt,
när jag gör pannkakor, scones, bakverk och så vidare. Samma sak här som
med knäckebröd, äter jag havregryn så håller jag mig mätt en längre tid.

♠ Te - Svart te kanske inte är såå nyttigt men det är gott och fungerar bra när
sötsuget kommer. Dricker jag en mugg te försvinner oftast sötsuget.

♠ Kanel - jag älskar denna krydda, den är himmelsk. Älskar att ha kanel till
havregrynsgröt, i fruktsallad, bakverk och även i scones. Kanel är nyttigt och
hjälper till med förbränningen, det gillas.

♣ Russin - Underbart gott och perfekt när jag blir sötsugen. Toppar ofta min
fruktsallad med både kanel och russin, det är så gott! Sen kan man använda
russin även i bakverk och i vissa maträtter.

♠ Tonfisk - Proteinrikt, gott och lätt att använda i maträtter. Jag gör ofta en
tonfisksås som är himmelskt god! Är även ett stort fan av tonfisksallad,
samt att steka tonfisk tillsammans med wokgrönsaker och kryddor och servera
med kokt ägg. Ett riktigt bra proteinmål och gott! Här i huset går det åt
mycket tonfisk, hihi.

Kommentarer
Postat av: Emelie Andersson

Sv.: okej vad najs :) jag har tagit det mest lugnt i hoppet om att bli helt bra. Var även en runda i stallet och mös. Sen nu kollar jag på let's Dance :)

2014-05-09 @ 20:44:32
URL: http://emeliiiiieandersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0