Nyttiga havrekakor

Förra helgen bakade jag nyttiga havrekakor. I originalreceptet är
det bara två ingredienser, såå lätt att göra! Jag gjorde flera varianter
av dessa havrekakor med tre olika smaksättningar. Dessa kan man
äta med gott samvete då de är nyttiga, lovely!
 
 
 
Ingredienser:
2 bananer
4 dl havregryn
Smaksättning om man vill (valfritt! Jag hade russin och kanel).

Gör såhär:
Sätt ugnen på 175 grader. Mosa bananerna och blanda i havregrynen.
Om du vill ha någon smaksättning (tillexempel russin, kanel, kokos, blåbär,
choklad, hallon etcetera - ha i det och rör om). Jag delade upp "degen"
i tre delar och smaksatte två av delarna, den ena med russin och den
andra med kanel, den tredje delen var utan smaksättning.

Klicka ut till kakor på en bakplåtsklädd plåt.
Grädda mitt i ugnen på 175 grader i 10 minuter.

Kommentarer
Postat av: MATILDAS

Tack för tipset =)

2014-05-18 @ 18:36:28
URL: http://matildays.forme.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0