Dag 78 på årsutmaningen

Dag 78: Vad tycker du om att barn så unga som 5 år
har egna smartphones/surfplattor?
Det här är en fråga som diskuteras flitigt. Jag är av den åsikten
att barn i 5-årsåldern inte behöver en egen smartphone/surfplatta.
Tycker det är alldeles för tidigt! Men det kanske är för att jag själv
växte upp utan sådana moderniteter, haha låter som att jag är
hundra år. På 90/00-talet var det vanligt att barn fick mobiltelefoner
och sånt vid 8-11 årsålder och det är något som jag tycker är okej.
Vid den åldern förstår man mer, är försiktig med sakerna och börjar
bli äldre och mer mogen. Men att 5-åringar har egna surfplattor och
dyra telefoner tycker jag är onödigt, de är barn och behöver inte så dyra
teknikprylar. Jag tycker att det är viktigare att barnen lär sig läsa böcker,
skriva på papper och räkna än att hålla på och spela spel på surfplattan.

Kommentarer
Postat av: Sara

vad är det för årsutmaning?

2014-03-20 @ 14:21:55
URL: http://www.saury.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0