Dag 342 på årsutmaningen

Ställ frågor i frågestunden och bli länkad!


Den här veckan handlar årsutmaningen om alkohol.
Dag 342: Dricker du och din släkt alkohol på julafton,
och vad tycker du om att det dricks på jul i barnfamiljer?

Jag dricker inte alkohol på julafton men vet att några brukar
dricka öl till julmaten. Det är okej med någon öl till maten tycker
jag men det skulle kännas fel om det blev mer "festaktigt" med
massa öl och annan alkohol. Julafton ska vara en mysig dag
och barnvänlig. Tycker synd om de barn som får växa upp med
en stor alkoholkonsumtion på julafton och även övriga dagar.

I min släkt brukar vi dricka glögg och äta
massa gott fika
på julafton efter julmaten.
En mysig tradition.

Kommentarer
Postat av: Kajsa-Stina

Jag håller helt med dig om detta. Tycker inte man ska överkonsumera alkohol. Det är inte bra ur någon synpunkt tycker jag. Klart det kan vara trevligt med ett glas vin eller öl till maten osv men inte mer än så. Och särskilt synd om barnen är det ju kring juletider men även andra dagar på året om dom har en förälder som är glad i flaskan. Julen ska förknippas med mysighet och gemenskap. Inte oro och ångest om ens förälder kommer hålla sig i skinnet eller inte :(
Tycker ni har en mysig tradition med glöggmys och lussebullar! Mycket trevligare♥

sv: Åh förstår du har ångest över julfirandet med Johan. Om onyttigheterna och det man fått i sig men jag är övertygad om att ingen annan ser att du gått upp i vikt utan att enbart du ser det. Det är som med mig. Hade vägning idag och såklart så ser ju bara jag att jag ökat i vikt och ingen annan lägger märke till det. Så fort jag ätit något så känns det som jag gått upp jättemycket i vikt och inbillar mig allt nytt fett på kroppen. Så jobbigt :( Hoppas du mår bättre idag iaf och att ångesten släppt?

Vad kul med en frågestund :D Ska klura lite på frågor och återkomma hihi!

Det är så mysigt med julmarknad tycker jag också. Hittade lite smått och gott igår men mest julgodis haha! Det är mest det dem säljer så man får passa på att stödja olika föreningar o sådär :)

Hur mår du annars idag och hur har din helg varit? Blir det något träningspass idag tro? Själv är jag supertaggad på det men får vänta. Som vanligt :(

Kram!

2014-12-08 @ 14:07:00
URL: http://www.anorexinojag.blogg.se
Postat av: Linda

va gott

2014-12-08 @ 16:59:44
URL: http://www.nattstad.se/Lindalinnros
Postat av: Susanna

Håller med, speciellt om man har barn med så är det ju lite "deras" dag ändå :)

sv: Jaa så kul ju! Det är jul att fixa julklappar men också skönt att ha det klart haha :) Jag blev ändå inte klar supertidigt så jag ska försöka sprida ut glädjen med paketinslagningen lite haha :)

2014-12-08 @ 18:51:35
URL: http://suslife.webblogg.se/
Postat av: linda

Vad är ditt största intresse?
ditt bästa hår tips?
vad gör du helst på fritiden?

2014-12-08 @ 19:52:41
URL: http://www.nattstad.se/Lindalinnros
Postat av: NICOLE

Nej usch så hemskt, hoppas verkligen på en jul där barn inte behöver fara illa för att de vuxna inte kan hantera alkoholen!! Har själv alltid fått vara utan det och det är jag verkligen tacksam för!

SV: Haha förstår det ;)
ja visst är det :) Och det passar verkligen henne. De hade lite det eller Tilde och det är också fint tycker jag :)
Jaa jag håller med, superfina namn :) Maya sa alltid jag och H i början. Men nu är vi mer inne på typ Elvira, Jolie, Ellie , Tilde och såna :)
Pojknamn är dock svårt tycker jag haha :)

Åh vad mysigt! Blir så glad när barn har fina relationer med sina föräldrar/sin förälder. Så kan det verkligen vara, att relationen stärks när man är ifrån varandra lite. Det pratar man ju ofta om i kärleksrelationer med, att det är bra att sakna. Stämmer ju lika bra med föräldrar :)

Jo jag och mamma har också en riktigt bra relation, är så glad för det :) Hon är ju inte så gammal heller, så vi har mycket gemensamt :)

Klart det var en lyckoönskning, såna ger jag dig varje dag haha fast jag inte säger det. Hoppas alltid att det ska gå bra på jobbet och gymmet och så :) . Åh stackare det är verkligen inte kul! Är det extra mycket innan jul/semester eller är det det "vanliga" tempot som är vissa dagar?!

Jaa det vet jag och jag tycker också det är kul att svara ifall det är bra frågor :) Vilket detta var :) Det blir perfa för dig att göra den under den tiden :)

2014-12-08 @ 21:41:05
URL: http://nwistrand.forme.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0