Dag 241 på årsutmaningen

Dag 241: Tipsa om något som har med ekonomi att göra.
Att veckohandla är väldigt bra tycker jag, det sparar man
mycket pengar på! Jag har veckohandlat ända sedan jag
flyttade hemifrån när jag var 15 år och det kommer jag fortsätta
med så länge jag lever. Jag brukar skriva en matsedel varje vecka
så jag vet på ett ungefär vad jag ska äta under veckan, utifrån
matsedeln skriver jag en inköpslista och sen handlar jag.
Genom att planera måltider och göra inköpslistor sparar jag massa
pengar för då köper jag ingenting onödigt/annat än vad jag behöver.
Går man på en affär och inte vet vad man ska ha eller äta under
veckan är det lätt hänt att man plockar på sig saker som man
egentligen inte behöver = det blir dyrare.
 
 

Kommentarer
Postat av: NICOLE

Bra tips där :D Jag måste sätta mig ner nu och göra detta på det bästa sättet nu när vi flyttat :)

Har du mer tips till studenter får du göra skriva det till mig haha, du som redan "varit här" =)

SV: Det var galet gott! Älskar sallader med alla variationer och sorter :) Det låter hur mysigt som helst!

Det är ju bra så länge man kan fixa det utan bil, det är ju egentligen bäst för en själv då man kan ha den här vardagsmotionen. Även för ekonomin :) Men bil behövs ju när man ska åka lite längre och inte vill förlita sig på tåg/buss.
Åh jag röstar på Audi!! Älskar dem :D Men vi kollar också på bil nu och då står det mellan en Golf eller Saab :)

Ja visst ska det bli roligt, men det är ju en trygghet att ha jobb och lön :) Men jag ser fram emot det! Blir ju inte heller samma tänk som skolan så det blir spännande med något nytt :D

Roligt för han! Det är ju även den jag ska läsa =)

2014-08-29 @ 14:17:23
URL: http://nnnnicolee.blogg.se
Postat av: Mikaela - bakning, träning och foto

Precis! Men jag är fortfarande mer för Zero, tycker den har godare smak.

2014-08-29 @ 14:39:09
URL: http://www.mgabrielson.blogg.se
Postat av: LORISSA LOVEBOMB

sv: vad märkligt :O

Nja, jag vet inte riktigt vad Erik ska göra, tyckte han sa att han skulle ut på middag med Lars Ohly ikväll. Erik är någon post i Vänstern i Jokkmokk.

Jag ska kanske vara med Néa ikväll och bara slappa, imorgon ska jag ut i ölkåtorna med Bella (kollega) och Néa. Annars inga planer :D

2014-08-29 @ 17:31:11
URL: http://lorissalovebomb.se
Postat av: LORISSA LOVEBOMB

hehe, vi har skrivit typ samma på den här utmaningen också ^^

Ska du göra något kul i helgen? :)

2014-08-29 @ 17:31:49
URL: http://lorissalovebomb.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0