Dag 2 - Om staden du bor i

Bor ju egentligen i Umeå men har ju praktik i norrbotten hela
höstterminen och bor nu hos mamma. Så tänkte att jag kan
berätta om båda ställena litegrann, för det är ganska stor
skillnad mellan dem..
 
Seskis
 
Bor just nu hemma hos mamma på Seskis medan jag har
praktik under höstterminen. Det är väl drygt 500 personer som
bor här, haha. Bodde här under min barndom i 15 år tillsammans
med mamma, så är uppvuxen på denna ö. Det finns inte särskilt
mycket här tycker jag, vi får nöja oss med en liten ICA-butik,
en kiosk, kyrka, nedlagt sågverk och en camping. Sedan är det
massa skog, skog, skog.. Trivdes här som liten men jag skulle
inte vilja flytta tillbaka, det är för litet, här händer ingenting.
 
 
Umeå
Umeå där jag bor vanligtvis (förutom denna hösttermin då..)
gillar jag skarpt! Bor cirka 100 000 personer där. Flyttade dit
sommaren 2010 eftersom jag började plugga på universitetet.
Gillar staden riktigt mycket, är alltid något som händer, bra utbud
av affärer, närheten till allt och så vidare. Insåg rätt snabbt efter
flytten till Umeå att jag är en "stadsmänniska", jag trivs mycket
bättre i en stad än i en by. Synd bara att Umeå inte ligger längre
ner i Sverige, där man slipper snö och kyla.

Kommentarer
Postat av: LindaViola - mamma till två!

sv; om hur barn kommunicerar när de inte talar samma språk :).

2012-10-23 @ 15:31:43
URL: http://lindaviola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0