Dag 18 – Ett annat ögonblick

Tidigare har ni kunnat läsa om ett (flera) ögonblick som jag tycker om.
I dagens utmaning är det dags för ett till ögonblick, denna gång tänkte
jag berätta om ett ögonblick istället för att visa bilder.

Under vårterminen 2010 sökte jag in till Socionomprogrammet i Umeå
och Östersund samt till Psykologprogrammet i Luleå. Mitt förstahandsval
var Socionomprogrammet i Umeå eftersom jag hade hört att Umeå
universitet var bra, utbildningen bra och framför allt intressant.
Jag har alltid velat jobba med människor och ända sedan högstadiet
har jag drömt om en karriär på behandlingshem, som kurator eller liknande.
Jag vill vara någon som hjälper tonåringar/ungdomar som har det svårt,
och vad passar bättre än socionom? På senare tid har jag även fått upp
ögonen för att vara "soctant" och arbeta med familjeplaceringar och liknande.

I början av juli fick jag veta att jag blivit antagen till alla utbildningar som
jag sökt. Eftersom Socionomprogrammet i Umeå var första valet hamnade
jag där automatiskt. Jag skrek av lycka när jag såg antagningsbeskedet -
äntligen skulle min dröm gå i uppfyllelse!  :)

Nu - ett halvår senare är jag snart klar med första terminen på socionom-
programmet. Tiden har sprungit iväg och det har funnits stunder då det
varit jobbigt, stunder då jag velat hoppa av eller ta studieuppehåll.
Men vad skulle jag då göra? Jag vill bli socionom av hela mitt hjärta
och själ, och med den motivationen går det riktigt bra. :) Trots högt tempo
och mycket pluggande stormtrivs jag med utbildningen, det är verkligen rätt
val. Nu återstår endast sex terminer (tre år) - sedan är jag färdigutbildad
examinerad socionom, lovely.  :)

Kommentarer
Postat av: .

Man kan inte bli antagen till ALLT man sökt, om du blev antagen till socionomprogrammet i umeå så ströks allt efter det automatiskt..

2011-01-04 @ 23:44:27

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0