Kladdig choklad- och banankaka

Ingredienser till kakan:
200 gram osaltat smör
2,5 dl strösocker
3 ägg
1,25 dl kakaopulver
5 dl vatten
0,5 tsk bikarbonat
2 bananer
3,75 dl vetemjöl

Ingredienser till glasyren:
2 dl florsocker
1 msk kakaopulver
15 gram osaltat smör
1 msk mjölk



Gör så här:
Förvärm ugnen till 150 grader och smöra en fyrkantig/avlång kakform.

Lägg alla ingredienser till kakan i en matberedare och kör till en slät
blandning. (Jag har ingen matberedare, så jag använder mig av elvisp).
Skeda över smeten i den smorda formen och grädda i 150 grader, cirka
en timme.

Ta ut formen ur ugnen och låt svalna 5 minuter. Lägg upp kakan på ett
ugnsgaller och låt svalna helt. Smält samman ingredienserna till glasyren
i en skål över vattenbad under konstant omrörning. Tillsätt lite extra mjölk
om blandningen blir för hård. Bred ut glasyren över kakan, när den stelnat
är den klar att servera.

Kommentarer
Postat av: N I L M A

åh mumsigt det lät :)



sv: nej nej, de hade 100 000:- i utgifter varje månad. 38 000:- var bara övriga saker, såsom nöjen, leksaker etc.

2010-04-09 @ 10:14:59
URL: http://www.nilma.se
Postat av: Sofia

sv: okej, huvva det lät värre än mitt dedär :/ jag har tur att det bara är på händerna jag är torr :)



gud vad gott det såg ut, kanske borde ta och göra en sån där någon dag :)

2010-04-09 @ 10:49:46
URL: http://sofijeas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0