Lista

Vad heter du, och vilka är dina två vanligaste smeknamn?
Mia, smeknamnen är bara Mia, sometimes Miizing.

Vilken tid på dygnet föddes du?

Jag föddes 10.55, förmiddag alltså.

Har du några syskon? I så fall, vad heter dem, och hur gamla är dem?
Magnus - 30+, Maria - ca 30. och två till som jag inte vet något om..

Var bor du?
Kalix, bästa staden ever! ;D

Har du alltid bott i samma kommun? 
Nej, flyttade till kalix kommun sommaren 2007.

Gillar du att bo där du bor nu?
Japp, mycket bättre än Haparanda.

När du är 45, var bor du då?
Kanske Luleå, Stockholm, eller någonstans i södra Sverige.

Om du skulle få en miljon kronor för att hugga av den hand du inte skriver med,
hade du gjort det då?
Nej!

När du festar, dricker du mer än vad de flesta andra gör?
Haha nejdå :)

Har du någon gång provat droger?
Aldrig, och det kommer aldrig hända!

Om du var pank och fast i Amsterdam, skulle du då överväga att prostituera
dig själv för att komma hem?
Nej.

Tänder du på porr mellan två individer av det kön du inte är?
ööh, nej - äckligt ;s

Har du någon gång velat vara det kön du inte är?
Ooh Ja, en gång i månaden..

Vilken kroppsdel gillar du mest hos dig själv? 
Ögonen? :)

Vilken är din favoritfärg?
Svart, rosa. Det vet nog alla! ;)

Vilken är din favoritårstid?
Sommar ffs!

Vilket datum är det idag när du svarar på dessa frågor?
22 maj 208.

Från vilken bilddagbok / blogg kopierade du dessa frågor?
Elins blogg.

Lyssnar du på musik just nu, och i så fall, vilken låt?
Avril lavigne - The best damn thing.

Bor du på mer än ett ställe? 
Egen lägenhet, hos Lingling, och hos Mamma. ;p

Bor du i hus, lägenhet, radhus eller annat?
Lägenhet :)

Känner du ibland att du är hemma för mycket?
Nja, kanske vissa gånger.

Har du plikter såsom att städa hemma?
Eftersom jag har egen lägenhet så är det både städning och diskning på mitt schema.

Tar det längre än 30 minuter för dig att komma till stranden med bil?
Haha nej typ 5-10 minuter här i Kalix ;)
 
Hur stort är ditt rum?
22 kvm är lägenheten.

Hur länge planerar du att bo hemma, eller när flyttade du hemifrån?
Flyttade hemifrån när jag var 15 år.

Har ditt hus/lägenhet mer än en våning?
Nej.

I vilket rum är den dator du sitter vid just nu?
Sovrum? ;p

Hur många timmar sitter du framför datorn på en vecka?
Det är inte så jättemycket faktiskt. Beror på hur mycket skolarbete man har.

Tycker dina föräldrar att det är ett problem?
Nejdå :)

Har du mac eller pc?
PC

Läser din dator Internet genom explorer, firefox, linux eller annat program?
Explorer ofc.

Spelar du spel som exempelvis tibia, wow eller cs?
Har provat CS några gånger.

Hur mycket musik har du på din dator?
Inte så jättemycket, vilket är bra! ;)

Använder du regelbundet webcam?
Bara med lingling! :) <3

Har du någonsin haft camsex?
Nej!

Vilken sida har du som startsida?
Blogg.se

Laddar du ner musik olagligt?
Ska jag svara här? (a)

TV
Vilken kanal tittar du på mest?
3an, 5an, 4an

Har du problem med tv-reklamen?
Jag hatar tv-reklam..

Har du tittat på Mitt i naturen fler än tre gånger?
Nej, aldrig tittat på det typ ;p

Vem är mest tv av Bengt Magnusson, Arne Weise, Ernst Kirchsteiger eller
Pontus Gårdinger?
Bengt Magnusson. ;p

Kan du ibland känna en saknad av Bosse Bildoktorn?
Haha never ever, baby.

Hur många tv-serier följer du kontinuerligt?
Andra Avenyn (men nu är det slut), Unga Mödrar, House osv.

Känner du någon som är besatt av Sex and the city?
Nopp.

Har du någon gång varit med i tv?
Oooh ja, senast från Lulekalaset! ;)

Vilket är, enligt dig, det bästa tv-programmet genom alla tider?
Höök, Rederiet, Nya Tider, Skilda Världar, och självklart Andra Avenyn!

Hur många timmar i veckan tittar du på tv?
Det är väl rätt mycket.. ;p

RELATIONER
Till vem sa du jag älskar dig senast?
Älsklingen :) <3

Känner du att du älskar dina närmaste vänner?
Jadå.

Har du haft ett förhållande som varat i över ett år?
Japp, detta förhållande. Just nu är vi på 1 år och 7 månader! ;)

Älskar du båda dina föräldrar?
Jadå.

Hur länge har du känt din bästa vän?
Har många sådana, men det är väl drygt 1 år.

Anser du att man kan ha samma relation med ett husdjur som en vän?
Jadå, det kan man väl! :)

Är du kär just nu?
Självklart! <3

Har du varit i fler än fem förhållanden de senaste två åren?
Haha nej nej nej.

Anser du att det är fel med kärleksrelationer på jobbet?

Nej, det är OK tycker jag. :)

MOBILEN
Vad har du för mobiloperatör?
Halebop

För hur mycket ringer du i månaden?
Det är rätt mycket, tur att det är billigt.

Hur många sms skickar du i månaden?
Det vill ni inte veta! ;o

Vem pratar du oftast i telefon med?
Mamma, och Lingling. :)

Vad står det i ditt senast inkomna sms?
Okej, älskling :) <333

Vilka kontakter har du som börjar på j?
Josefin, Jenna.

Har du haft en 3310:a?
Nej 3210:a.

Kan du din mammas, din pappas, och minst fem vänners mobilnummer utantill?
Haha nej tyvärr. Men kan typ alla släktingars nummer. ;)

Har du någon gång skickat ett e-mail från din mobil?
Noppe.


KLÄDER
Vad har du på dig nu?
Mjukisbyxor, Sverige T-shirt.

Äger du ett plagg från en second hand-butik?
Nej, och det kommer jag nog aldrig göra..

Hur många par skor använder du regelbundet?
Två par.

Har du sparat i över två månader för att ha råd att köpa ett klädesplagg?
Haha nej ;)

Tycker dina vänner att du köper mycket kläder?
Det har jag inte frågat dem.

Skulle du kunna tänka dig att jobba på H&M?
Nej, inte i en affär.

Har du någon gång burit en folkdräkt?
Nej, och lär nog aldrig göra det..

Äger du en kostym/dräkt?
Nej?

Har du någon gång slängt ett plagg efter att endast ha använt det en gång?
Det har jag säkert!

Anser du att en persons klädstil säger mycket om personen?
Haha ja, det gör det verkligen!


PERSONER
Är Tina Nordström ett bra ansikte för Skåne?
Det är hon väl, hon kan laga mat.

Vad tycker du egentligen om kungen?
Det ska jag nog inte skriva här. >.<

Tycker du att prinsessan Madeleine är snygg?
Absolut, vackrare än Victoria!

Vem vill du se som julvärd julen 2008?
Arne Weise, ofc.

Vem är den bästa läraren du någonsin haft?
Kerstin kanske?

Vilka är dina förebilder?
Har inga, vad jag nu kommer på. >.<

Är det synd om Kikki Danielsson?
Nej.

Är det synd om Lars Danielsson?
Nej.

Kan du nämna fem stadsministrar under 1900-talet i Sverige?
Haha det håller jag för mig själv. ;)

Uppfattar du att en person är smart bara för att hon/han bär glasögon?
Nja kanske ;p

EGENDOMLIGA SAKER
Har du en speciell relation till A/K-brunnar? 
Jag undviker dem >.<

Känner du att du ibland har tvångstankar?
Nej.

Har du saker du måste göra innan du kan sova?
Ordna lakanet? ;p

Har du en speciell relation till talet "747"?
Nej?

Tittar du fortfarande på barnprogram då och då?
Haha nej, kanske någongång med Lucas.

Är du hypokondrier?
Nej.

Har du egna uttryck som kan uppfattas konstiga av andra?
Haha ask them.

Försöker du vara annorlunda?
Jag är jag, bara acceptera eller dra!

Klär du dig medvetet annorlunda?
Haha nej, jag klär mig normalt.


FILM
Ser du mer än en film i veckan?
Nej, ser oftast en under helgerna.

Anser du att du är en filmälskare?
Jadå, ibland!

Vilken var den senaste filmen du såg?
I am Dina (kanonbra film!)

Har du sett en film av Bergman?
Tror inte det.

Gillar du amerikanska filmer?
Komedier går alltid an.

Har du alltid undertexter på när du ser en film på engelska?
Ooh ja, annars fattar jag nada!

Vilka är de tre bästa filmerna du någonsin sett?
Wallander, Beck, Van Veeteran.

Har du någon gång tittat på Oscarsgalan?
Tror det.

Har du varit på en filmfestival?
Nej tyvärr..

Har du någon gång seriöst övervägt att ha exempelvis skådespelare eller
regissör som framtida yrke?

Haha nej, ska aldrig bli det. O.o

FRAMTIDEN
Vad vill du göra i framtiden?
Jobba, bo i stor lägenhet, ha hund, och familj.

Ser du en framtid i Sverige?
Ja!

Vill du ha barn?
Jadå!

Vill du gifta dig?
Japp!

Kommer du att plugga vidare på universitet/högskola?
Mest troligt, jobbigt va?..

Vill du ha ett jobb liknande dina föräldrars?
Nej, inte alls!

Tror du att systembolaget kommer att finnas 2020?
Japp.

Tror du att befolkningen på jorden kommer att bo delvis eller helt på en annan
planet i framtiden?
Nej, jag tror inte på sånt där.

Kommer du att ha bra kontakt med minst fem av dina klasskamrater om tjugo år?
Jag hoppas det! :)

Tror du att det kommer att finnas converse till försäljning om femtio år?
Kanske det kanske, men inget jag skulle köpa.

SLUTLIGEN, 10 RANDOMFRÅGOR
Har ni en städerska i ert hem? Om ja, är hon svenska?
Haha ska vi ha enstäderska på 22 kvm?

Har du varit i Asien?
Nej.

Gillar du din skola/jobb?
Kanonbra! :)

Om du skulle identifiera dig med en musikartist, vem skulle det då vara?
Hördu, inte en aning..

Är bilddagboken en sådan daglig syssla för dig som du anser vara nödvändig
för att din dag ska kunna kännas bra?

Nej, det är skittråkigt. >.<

Har du badat i havet i år?
Nej inte ännu.

Är fotografi viktigt i ditt liv?
Ooh ja, en massa minnen.

Har du en egen kamera? Om ja, vad för någon?
Panasonic DMC-FX12. ;)

Idrottar du mer än tre gånger i veckan?
Haha nej, är jag lat?


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Okej. Nej, jag har heller ingen månadspeng - har också studiebidraget, men det blir ju ändå som en slags månadspeng! :)

2008-05-22 @ 19:41:42
URL: http://caffeineaddict.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Ja okej. Men du får väl inackorderingstillägg?

2008-05-23 @ 12:57:56
URL: http://caffeineaddict.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0