Dataprogram-tips

Nu är det dags för lite tips igen från min sida..
denna gång tänkte jag tipsa litegrann om olika program
till datorn. Allt från bildredigeringsprogram, till musikprogram.

» Photoshop Elements 5.0
Har själv detta bildredigeringsprogram på min dator,
och jag använder det väldigt ofta! Kan säga att man inte
blir missnöjd med resultatet! :) Mycket mer lätthanterligt
än CS-versionerna. Detta är bra för nybörjare, och för de
som vill göra enkla grejer. Finns avancerade grejer,
men det är lätt att förstå! :)


» VLC Media player
Kan du inte se filmer i Windows Media Player?
Här har du lösningen! I VLC kan du se alla filformat,
du kan även lyssna på musik med detta program.
Helt klart en favorit, annars kan man inte se alla filmer.


» Deamon Tools
Har du bränt något spel som inte går att spela på datorn?
Då har du hittat rätt! Deamon Tools är ett program så
du kan spela dina brända spel på datorn. Även när man
laddar hem spel så brukar man ibland vara tvungen att
"mounta" spelet - använd då Deamon Tools! :)

Här fick ni nu mina tre favoritprogram på datorn.
Kan säga er att man klarar sig inte utan dessa! :)
Hoppas ni gillar något av förslagen jag kom med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0