V.29

Godmorgon fredag och graviditetsvecka 29!
Förutom en ny graviditetsvecka så går vi idag in i den tredje
och sista trimestern av graviditeten. Nu är det slutspurten
kvar och om ynka 11 veckor är vår skatt beräknad att komma
till världen!

 
Barnets utveckling
Bebisen väger cirka 1,4 kg vid den här graviditetsveckans
slut och är cirka 35 cm lång. Hjärnan och de inre organen
fortsätter att utvecklas. I och med att det blir trängre i
magen har bebisen inte lika mycket plats att röra sig på,
men h*n fortsätter att sparka och sträcka på sig ändå.

Mamman
Det blir allt trängre inne i magen, bebisen trycker på dina
organ och du kan känna obehag av det. Många samlar nu
på sig vätska och blir svullen om ben och händer. Se till att
vila och ha benen i högläge när du kan, och använd gärna
stödstrumpor. Du kan känna dig väldigt trött, den sista
trimestern kan påminna om tröttheten som var under första
delen av graviditeten. Vila mycket och ät regelbundna mål
för att bidra till bättre energi och ork.

Egna reflektioner
Det är så spännande och kul att vi går in i slutfasen av
graviditeten! Nu är det inte många veckor kvar till BF.
Magen har vuxit rejält på en vecka tycker jag, och jag
börjar få allt svårare att ta mig upp från liggande position.
Att kliva upp på morgonen är som ett träningspass typ
om inte sambon hjälper mig. Lillen sparkar för fullt i
magen och det är lika mysigt varje gång man känner det.
Svullna ben och fötter har jag märkt av vissa dagar den
senaste veckan, för att inte tala om tröttheten - den har
verkligen kommit tillbaka.. I övrigt är det som tidigare
veckor - jag försöker träna när jag och kroppen orkar,
jag har ökat i vikt varje vecka den senaste tiden, vaknar
x-antal gånger per natt för att kissa, får lätt ont i ryggen osv.


Kommentarer
Postat av: JoJo

nu börjar det närma sig! :D spännande!! <3

sv; ​kul att du gillade mitt sminkinlägg gumms :) jag körde alltid på eyeliner med vinge innan jag skaffade mina fransar. jag tycker att det inte är lika lätt att få till nu då fransarna är så långa. sen tycker jag inte heller att det behövs då fransarna i sig gör så mycket :)

vad härligt det måste kännas när bebben rör sig och grejar där inne i magen :D

ja usch, den här bloggen alltså. jag funderar på vad man ska göra med den. jag vill ju på ett sätt inte sluta blogga men har noll motivation och ork till den just nu. haha xD jag kan förstå att du har funderingar på att sluta blogga när bebben kommer :)

i helgen som var så besökte jag mummi en del på lasarettet och sen så blev det en vända till valbo och gävle för lite shopping med j :) den här helgen har jag inte så mycket planerat alls faktiskt. vilket är skönt :) vad ska du hitta på i helgen gumms? :) <3

2018-03-02 @ 16:13:27
URL: http://nouw.com/rockdoll

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0