V.25

Godmorgon fredag och graviditetsvecka 25!

 
Bebisens utveckling
Bebisen är cirka 30 cm lång och väger cirka 680 gram i början
av veckan och cirka 790 gram vid veckans slut. Anlagen till
bebisens permanenta tänder bildas. Navelsträngen är tjock
och elastisk. Lungorna fortsätter att utvecklas och näsborrarna
öppnas.


Mamman
Du kan känna dig kissnödig oftare nu för tiden, det beror på
att bebisen kan ligga så h*n trycker på urinblåsan. I och med
att magen växer är det inte ovanligt att du kan få ont i ryggen,
kramp i benen och känna ett tryck ned mot bäckenbotten.
Svullna anklar och fötter kan också vara besvär för dig, detta
för att graviditetshormonet progesteron gör att motståndet i
blodkärlens muskulatur minskar, vilket leder till att fötterna
svullnar.

Egna reflektioner
Värken i ryggen finns kvar och dyker upp när jag har stått
eller suttit en stund. Jag har pratat med barnmorskan om
ryggvärken och det kan vara början till foglossning om jag
har otur, men jag hoppas att det inte går så långt! Lillen
trycker på urinblåsan och jag får ständigt springa på toa
känns det som, haha. Den här graviditetsveckan börjar
en föräldrakurs på BVC, första träffen är på måndag och
det ska bli så spännande och intressant.


Kommentarer
Postat av: JoJo

oj vad tiden går snabbt! :D

sv; jag kunde varken se nåt på pwon eller på infon på hemsidan om att den ska ge positivt utslag på dopingtest, vet att två andra pwoer som var från samma märke kan ge utslag, men gör den här det så borde ju det också stå tycker jag och det gör det inte :) ne jag tror inte att mitt gym utför slumpmässiga dopingtest. du vet vårat gym är äldre och drivs av falu kommun så det är ingen sån där gymkedja :P

ja det ska bli så underbart att få åka till new york igen, är sååå taggad även fast det är lååångt kvar. haha :P det kommer vara helt magiskt att få uppleva det där borta, det vet jag redan nu! :D haha ja liiite skillnad då ;)

jag hoppas att du inte behöver byta kontaktperson nu och att det kommer bli lättare för er att prata sen när ni känner varandra bättre :)

ne det var ingen höjdare att ha influensan förra veckan. är fortfarande lite hostig och snuvig och energin är inte helt på topp. men jag hoppas att det släpper snart :) har även varit rätt stressad psykiskt dels pga jobbet men även pga sociala medier och att folk förväntar sig att man ska vara tillgänglig 24/7 så har varit lite off från sociala medier för jag kände för en paus helt enkelt :)

hoppas att du får en fin helg gumms <3​

2018-02-03 @ 09:03:30
URL: http://nouw.com/rockdoll

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0