Fitness-inspiration

Att jag brinner för träning och hälsa är nog ingenting som har
undgått er. Jag älskar att gymma men tycker även det är väldigt
roligt och intressant med kost, kosttillskott, fitnesstävlingar osv.
Eftersom träning och hälsa är ett stort intresse så följer jag många
fitnesspersoner på sociala medier. Jag har flera inspirations-
källor och förebilder inom fitness/träning & hälsa. Det finns några
personer som jag gillar och ser upp till lite extra mycket och som
ger mig den där lilla extra motivationen.
 

Carina Isaksson
Carina är PT, driver podden Tyngre fredagsmys, tävlar i fitness
och är även domare i det. Jag älskar att lyssna på podden,
tycker hon är så himla rolig och man får alltid skratta. Carina är
väldigt kunnig när det kommer till kost och träning, hon coachar
många fitnessathleter. Hon publicerar ofta videos på olika gym-
övningar vilket är superbra! Det jag imponeras mest av är
hennes fysik, kvinnan är 50 år men ser ut som 25! Så fräsch,
vältränad och snygg! Jag vill också se ut så när jag är 50!

Bild lånad från Better bodies.


Lisbeth Grape
Lisbeth är Norrbottens drottning när det kommer till fitness!
Hon har tävlat i SM, NM, EM och VM i fitness och har vunnit
många fina priser. Lisbeth jobbar som PT och på Gymgrossisten
i Luleå, som hon driver tillsammans med maken Johnny. Jag har
träffat Lisbeth ett antal gånger i Luleå och det är alltid lika kul!
Hon är så himla trevlig och väldigt lätt att prata med. Det är så
kul och intressant när hon berättar om tävlingarna, erfarenheter
osv. Både hon och Johnny är jätteduktiga när det gäller kost och
träning, så det känns väldigt bra och säkert att rådfråga dem när
det gäller kosttillskott och sånt.

Tävlingsbild på Lisbeth lånad från Tyngre.


Cassandra Martin
Denna amerikanska tjej började jag följa i höstas på Instagram
efter att flera gånger ha besökt hennes profil. Hon har en bra
fysik med muskler utan att det ser för "hårt" ut, det ser hälso-
samt ut. Hon är en bra inspirationskälla för mig och har både
muskler och fett på kroppen, som jag vill ha det. Ett stort plus
är att hon dagligen publicerar videos från hennes gympass.
Det är kul att se övningarna men också väldigt peppande,
man blir sugen att springa direkt till gymmet.

Lånad bild härifrån.


Sist men inte minst, vår älskade bicepskung Linus Carlén!
Han är verkligen favoriten hos mig inom träning och hälsa.
Wow vilken kille alltså! Att han har en grym fysik är det inget
snack om, men han har även gjort succé med NOCCO,
sin podcast Linus & hans tyngre vänner samt i fitnesstävlingar.
Av den kontakt som jag haft med Linus och som jag ser så är
han en väldigt go person med en härlig personlighet och ett
stort hjärta. En jordnära person. Jag kan säga att Linus podd
alltid får mig på bra humör. Det vore en dröm att få träffa
honom irl, det skulle vara så häftigt!
 
Bild lånad från Mulpix.
 

Kommentarer
Postat av: Flisan

sv: jag rekommenderar den verkligen :D

tack detsamma :)

2017-03-14 @ 17:48:17
URL: http://nouw.com/lifeandtv
Postat av: Carolina Thoor

Nej, det är inget som undgått mig! Men jag måste få säga att jag vill verkligen inte ha en sådan kropp. Jag är så nöjd med en smal midja, inte muskulös på ett sådant sätt hihi ^^,

Sv; jaså? Åh vad trist! Jag är tvärtom (om jag får skryta lite hihi), till och med den första är perfekt haha ^^,
Men ja, pannkakor (plättar som ni säger ;)) är hur gott som helst! :D

Nej, det känns bara onödigt om man lätt kan komma undan det. Så jag är grymt nöjd över en hyresrätt tillsammans med min pudding :D

Jo, men precis. Vana är vi, men ja det kommer att bli mycket mer annorlunda än vanligt. Än som vi haft det förut ^^, :)

2017-03-14 @ 19:50:46
URL: http://knaset.blogg.se/
Postat av: Gabriella

Roligt inlägg!!

2017-03-14 @ 20:28:45
URL: http://gabriellasigfridsson.devote.se
Postat av: NICOLE

Härligt inlägg :) Det är alltid kul att ha förebilder att se upp till och motiveras/inspireras av:) Det har jag med. Minns att jag tyckte det var himla kul när du fick upp ögonen för detta för då hade vi mycket att prata om :)
SV: Fy då vad jobbigt :( Vad kul att det väntas frisörbesök imorgon! Det måste jag också boka snart, utväxten är snart en mil lång ;) Ja men vad kul att det händer lite roligt i livet för dig nu :D

2017-03-14 @ 20:48:09
URL: http://nwistrand.forme.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0