Lucia

 
13:e december betyder Luciadagen. Är det något ni firar?
I grundskolan firade vi Lucia varje år med luciatåg på kvällen
för anhöriga och övriga öbor. En mysig tradition från förskolan
till årskurs 6. Efter det har jag inte lussat själv men det har
varit tradition att varje år se något luciatåg, dricka glögg och
äta lussebullar. Under mina år som jag jobbade på Social-
tjänsten så firades lucia där med, det blev ett litet mysigt
avbrott i allt stressande arbete. I år nöjer jag mig med att
se lucia på tv och äta lussebulla, men det går lika bra det!
 

Kommentarer
Postat av: Amanda

Så mysigt det såg ut <3

2017-12-13 @ 20:26:17
URL: http://mandasdiary.devote.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0