Slutar som biståndshandläggare

 
Minns ni att jag förra torsdagen nämnde att vi på jobbet
fick
en tråkig nyhet/besked? Nu har jag samlat mig och låtit
det sjunka in. Det kommer ske en omorganisering hos oss
biståndshandläggare under hösten, vilket innebär att den tjänst
som jag går på ska tas bort. Ledningen högre upp anser att
det behöver göras besparingar och tycker det är en handläggare
för mycket. Något som vi handläggare inte alls håller med om
då vi springer häcken av oss och har mycket hög arbetsbelastning!
Men det är klubbat och bestämt att den tjänst som jag vikar på ska
försvinna och göras om till en tjänst som 50% chef och 50% hand-
läggare. Förstår inte hur de tänker att man ska kunna vara chef
över kollegorna men samtidigt vara kollega och handläggare..
Det låter inte ett dugg bra och är inte något som varken jag eller
andra handläggare tror på. Men så blir det i alla fall..
 

Då min tjänst tas bort och det blir denna nya så kommer man
måsta söka tjänsten om man är intresserad, något som jag inte
är då det ska vara 50% chef och 50% handläggare. Detta har
jag sagt både till chefen och kollegorna så de vet om att jag inte
kommer söka. 30 september är min sista dag som bistånds-
handläggare,
efter det får vi se vad jag kommer pyssla med..
Förhoppningsvis får jag en tjänst som jag är intresserad av och
där chefen är väldigt intresserad av mig, men hur det blir får jag
veta i augusti/september.
 

Självklart känns det jättetråkigt att veta att jag inte kommer vara
kvar som biståndshandläggare efter 30/9, men tyvärr är det inte
något som jag kan påverka då det är ledningen som bestämt att
tjänsten ska tas bort. Jag trivs superbra med kollegorna och chefer
och har känt dem sen 2012 då jag började sommarvikariera.
Samtidigt som det känns tråkigt att sluta som handläggare är det
ett bra tillfälle att vidga mina vyer och erfarenheter och prova något
nytt. Har inte så mycket annat val heller eftersom tjänsten som hand-
läggare tas bort.. Jag har jobbat med biståndshandläggning sen
2012 vilket är fyra år, så jag känner mig redo att ta mig an nya
utmaningar inom något annat område. Finns ju så mycket jag
skulle vilja jobba inom: Barn & unga, missbruk, öppenvården,
HVB-hem för ensamkommande ungdomar osv. Nu har jag ju
eventuellt en tjänst på gång så håller tummarna att det blir den!

Kommentarer
Postat av: NICOLE

Men va!! Vad knepigt när ni behöver fler handläggare egentligen så tar de bort en tjänst ?? Öööh
Så tråkigt att det var din tjänst också! Men du får se det som positivt ändå (försöka) , ett nytt jobb kanske vore på sin plats :) Så du kan få göra och se annat och kanske ha något andra uppgifter? Kanske något "lugnare " ställe :)

SV: ja jag vet att du var på studentfirande :) OCh nu var vi det på Henriks lillebror. De hade ordnat så fint för honom och det var jag glad för =)
Det är min kompis kille som fyller (idag) så vi firade honom igår, har skrivit om det i bloggen så du får läsa =) Har skapligt ont i kroppen idag ;))

Igår blev det en hel del alkohol men sånt biter inte på mig så jag mår toppen idag =)
Hoppas du har en härlig söndag :)

2016-06-12 @ 16:21:21
URL: http://nwistrand.forme.se
Postat av: Carolina Thoor

Vad trist. Men låter ändå som att du har kontroll på läget och att du kommer att få vidga dina vyer och få testa på nytt. För det är också väldigt nyttigt, att inte arbeta med samma sak för länge. Jag tror inte att man uppskattar jobbet lika mycket efter flera år. Det är därför jag vill plugga upp till något annat efter något år! :)

Ja, jag får testa chokladtårtan. Jag älskar ju choklad, så det kommer nog bli underbart! :D

Ja, det var jätte kul att få se honom ta studenten. Det är mysigt och härligt att veta att den tiden är över, för både han och mig. Nu är det bara högskola kvar, om vi vill och då väljer vi något som vi är intresserad utav. Så det är härligt! :)

2016-06-12 @ 17:16:21
URL: http://knaset.blogg.se/
Postat av: Alice

Men åh vad tråkigt! Lycka till med den nya tjänsten om allt går vägen!!

2016-06-12 @ 18:54:04
URL: http://www.alicem.devote.se
Postat av: jessy

- Ja verkligen jätte kul :D Åh, kan tänka mig det, va kul!

2016-06-12 @ 19:58:20
URL: http://jessygunnarsson.com
Postat av: Amanda

Åh vad jobbigt när det blir så! Hoppas allt ordnar upp sig!!

2016-06-12 @ 20:08:20
URL: http://amandalarsson.nu
Postat av: Gabriella

Åh så tråkigt, hoppas att du hittar något nytt som verkligen pssar dig!!

2016-06-12 @ 20:25:13
URL: http://gabriellasigfridsson.devote.se
Postat av: CamillaEsi

men så tråkigt :/ Hoppas att det löser sig på något sätt

Kram<3

2016-06-13 @ 01:19:27
URL: http://camillaesi.blogg.se/
Postat av: Elin

Tråkigt :/ men iom att du är socionom så är ju valmöjligheterna många, gör det som verkligen intresserar dig och där du inför en varje ny arbetsdag kan känna "ja!! Äntligen en ny jobb-dag" :)
Jag är utbildad socionom och alla mina klasskamrater jobbar inom handläggning / myndighetsutövning. Själv jobbar jag "nära" människor som boendestödjare. Fantastiskt givande jobb, krävande men så otroligt roligt också :)
Lycka till med jobb-jakten!

2016-06-13 @ 18:42:17

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0