Fortsatt sjukskiven

 
Ännu en måndagmorgon som jag spenderar hemma istället
för
på jobbet, och så kommer det vara ett tag framöver.
I torsdags var jag ju på läkarbesök och då blev jag sjukskriven
ytterligare 1 månad till att börja med på grund av utbrändheten.
Fick även tabletter utskrivna för att jag ska kunna sova ordentligt
så jag slipper ha svårt att somna och vakna femtioelva gånger
under nätterna.. Jag gillar inte att ta tabletter och gör det inte
mer än när det verkligen behövs, men just nu behövs dessa för
att jag ska få sömn och för att hjärnan och kroppen ska gå ned
i varv under några timmar i alla fall.
 
 
Jag har två saker som måste göras denna måndag och det
stressar mig. Två småsaker egentligen men för mig känns det
stort och stressande. Så himla jobbigt.. Ska till chefen och
lämna läkarintyget och sedan måste jag ringa Försäkringskassan
för sjukpenningen. För en frisk person är det inget märkvärdigt
utan småsaker som är gjort på någon minut men för mig med
utbrändhet är det jobbigt, stressande och två stora krävande
uppgifter som väntar den här dagen. När dessa uppgifter är
avklarade ska jag ta det lugnt, gissar att jag kommer vara rätt
trött då jag bara vid tanken av dem känner trötthet, utmattning
och stress.. Men innan detta ska fixas ska jag få i mig en stadig
frukost: gröt och en mugg kaffe, yum!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Så tråkigt att läsa! Hoppas att det blir bättre snart :)

2016-06-27 @ 13:42:22
URL: http://wildisland.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0