Mina tatueringar

Många läsare har efterfrågat ett inlägg om mina tatueringar redan för
några månader sedan, men eftersom jag visste att tredje tatueringen
var på gång så har jag väntat med inlägget. Nu är ju tatueringen gjord
och därför kan jag nu lägga upp inlägget. Samtliga tatueringar som jag
har är personliga och betyder något för mig. De finns på min kropp av
en anledning och inte bara för att det är snyggt!


Första tatuering gjorde jag i maj 2012 medan jag bodde i Umeå.
Det är ett M på handleden som står för mamma och mormor. Det är
två personer som betyder mycket och som alltid finns där och stöttar.
 


Andra tatueringen gjorde jag ett halvår efter min första, 27 december
2012. Det är en text på ryggen/mellan skuldrorna. Redan innan den
första tatueringen var gjord hade jag bestämt mig för att nångång i
livet tatuera in ett citat. Det finns många citat som jag gillar men jag
ville ha ett som går att relatera till mig och mitt liv. ”Don’t dream your
life, live your dreams
” var ett citat som passade bra eftersom jag alltid
har sagt att man ska följa sina drömmar. En dröm som jag haft sen
högstadiet var att bli socionom och när jag tatuerade in texten gick
jag på socionomutbildningen och uppfyllde en av mina drömmar.
Den här tatueringen betyder mycket och den påminner mig varje dag
om att leva ut mina drömmar och sträva efter att nå mina mål som jag
har här i livet.
 


Tredje tatueringen är rätt nygjord, den gjorde jag 28 januari 2016.
Det är två kinatecken på smalbenet som står för styrka och mod.
Jag har alltid tyckt att det är fint med kinatecken men då vill jag att de
ska betyda något och inte bara vara där för att det är snyggt. Jag
hade klart motivet för drygt ett år sedan men var osäker på var jag
ville ha den placerad. Anledningen till att jag tatuerade in styrka är för
att jag anser mig vara stark psykiskt. Jag har gått igenom en tuff
högstadietid, flyttade hemifrån när jag endast var 15 år, fått tråkiga
diagnoser hos läkaren och genomgått två långa och jobbiga ut-
redningar, har utsatts för två brott, varit utbränd etcetera. Trots alla
dessa jobbiga händelser har jag repat mig och byggt upp mig och
mitt liv igen. Utan stöd från mina nära hade jag inte klarat det så bra
som jag har gjort. Att jag valde att tatuera in mod är för att jag anser
mig modig (gällande vissa saker). Tillexempel flyttade jag 150 mil
söderut efter socionomutbildningen till Borås där jag aldrig tidigare
varit och inte kände en enda människa. Men jag har även haft mod
att ta tag i alla jobbiga händelser och allt det inneburit såsom polis-
anmälan, förhör, extremt mycket läkarbesök och undersökningar,
psykologkontakt etcetera.
 
 
Jag kan nog säga att den sista tatuering betyder mest för mig och
är mest personlig, men det är det jag gillar med mina tatueringar
– alla är personliga och betyder mycket för mig. Nu är jag redan
i full färd med att planera fjärde tatueringen.

Kommentarer
Postat av: Amanda Jona [SPONTAN]

Kul att få se, de är så fina! :)

2016-02-13 @ 18:21:27
URL: http://spontan.blogg.se
Postat av: Celine

Så fina!

2016-02-13 @ 19:22:09
URL: http://celinelf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0