Sockerfilmen

 
Nu har även jag sett den omtalade dokumentären Sockerfilmen.
Har ni hört talas om den? Damon Gameau gör ett experiment på
60 dagar och undersöker hur det dolda sockret i vardagsmaten
påverkar oss och våra kroppar fysiskt och psykiskt.

Dokumentären har fått både ris och ros av folk, det har varit
blandade åsikter om den och jag håller med. Till viss del får den
bra kritik av mig men till viss del lite ris också. Jag tycker det var
en intressant dokumentär och experiment då jag själv är intresserad
av kost, hälsa och nutrition. Det var intressant att se hur det dolda
sockret påverkar kroppen även fast jag visste mycket av det där redan.

MEN något som jag blev irriterad över var vad han åt under
experimenttiden. Han skulle äta vanlig vardagsmat och vara utan
godis, glass, kakor och snacks, men vad åt han? Jo, mycket juice,
frukostflingor med choklad, smaksatt yoghurt, söta såser, sylt osv.
Dessa matvaror är ju fullproppade med socker och det vet väl de
flesta? Okej alla kanske inte vet hur mycket socker de innehåller
men att det förekommer mycket socker i dem borde väl folk veta..
Jag upplevde att hans måltider enbart bestod av sånt som innehöll
mycket socker. Man fick aldrig se att han åt frukt, grönsaker och sånt
som också ingår i vardagsmat utan det var mycket socker i allt som
han åt. Det gjorde mig lite irriterad. Visst, han ville ju visa hur sockret
påverkar våra kroppar men alla trycker inte i sig sådär mycket socker
vid varje måltid.

Har ni sett filmen? Om inte så kan ni göra det här!

Kommentarer
Postat av: Anonym

mm får ser sen när det blir aktuellt kanske blir sen nån gång nästa år vem vet. aha okej den sidan har jag hört talas om då mina kompisar har hitta sina partner där

mm det är lite svårt vill inte han ska vara för gammal bara haha hoppas du förstår vad jag menar vad tycker du låter rimligt för min ålder?

Aha okej där ser man ålder spelar egentligen ingen roll för mig då det är viktigaste man trivias ihop och ha roligt.

det ska faktiskt äta helgen och se om jag tycker om det ska bli spännande och smaka på det

aha okej där ser man

mm så var det för mig då jag inte mådde så bra igår men idag mår jag lite bättre som tur är

usch vad tråkigt med feber men åter som en bra ide och bara vila och kolla på serier.



2016-04-27 @ 19:09:22
Postat av: Anonym

mm får ser sen när det blir aktuellt kanske blir sen nån gång nästa år vem vet. aha okej den sidan har jag hört talas om då mina kompisar har hitta sina partner där

mm det är lite svårt vill inte han ska vara för gammal bara haha hoppas du förstår vad jag menar vad tycker du låter rimligt för min ålder?

Aha okej där ser man ålder spelar egentligen ingen roll för mig då det är viktigaste man trivias ihop och ha roligt.

det ska faktiskt äta helgen och se om jag tycker om det ska bli spännande och smaka på det

aha okej där ser man

mm så var det för mig då jag inte mådde så bra igår men idag mår jag lite bättre som tur är

usch vad tråkigt med feber men åter som en bra ide och bara vila och kolla på serier.



2016-04-27 @ 19:09:50
Postat av: Carolina Thoor

Har faktiskt inte sätt filmen men känner mig heller inte motiverad av att göra det - då jag helst av allt inte vill ägna tankarna åt sådant! Men surt att han bara åt sådan mat, nej det blir inte direkt något experiment på allmänheten då, utan bara för vissa :/

Sv; haha precis så som jag gör nu! Jag går som en pingvin och mina äldre på arbetet sitter och skrattar så att tårarna sprutar då jag ska erbjuda dem ett glas saft eller liknande haha! Kul att man kan roa andra med sina värk haha ^^,
Ja, verkligen hatkärlek. Hellre har jag ont i armarna typ än i benen! ^^,

Haha precis! Jag kan inte alla träningsformer eller namn om jag ska vara ärlig. Jag lär mig något, gör så och tycker om det eller så testar jag, men inser att jag inte tycker om det och gör då inte om det. Så ja, det gör jag hehe :D

Nämen usch då... Vad tråkigt att höra att det var en förkylning! :( krya på dig!

Tack, jag fick en jätte bra tisdag. Jag jobbade kväll den dagen och så jobbade jag ett dagpass idag! :) hoppas att du också fick en jätte bra tisdag och onsdag, även ifall att du inte mår så bra just nu! :)

2016-04-27 @ 19:50:52
URL: http://knaset.blogg.se/
Postat av: Petra

Ja så är det tror jag kommer söka från 23 till 30 kanske eller tycker du det är står ålderskillnad?

Ja ska testa det på Valborg tänkte jag och se om det faller i min smak
Okej det kan jag förstår

Inget kul och vara sjuk hoppas du piggnar på till Valborg


2016-04-27 @ 20:16:34
URL: http://brunetpetra.blogg.se/
Postat av: Erika

Har sett den och vet inte vad jag tyckte. Bra tankeställare, men hört att de "ljugit" mycket i den :)

2016-04-27 @ 20:56:34
URL: http://icanpikan.blogg.se
Postat av: JoJo

den måste jag bara se! :o

sv; tack fina du, det känns skönt att veta att du finns här för mig! ;* <3 jag finns här för dig också om du vill prata. <3
hihi ja jag vet ju att du älskar utmaningar, så klart att jag ville utmana dig då ;) ser framemot det inlägget sen :)

oj, jag missade att den bilden med absen var från -15 xD haha sorry! ^^ är bra att du tar det lugnare med cardion nu så inte ätstörningsproblemen kommer tillbaka igen. för det vill vi ju inte <3

ja jag såg att du även har fått feber nu. stackare! hoppas att du blir frisk snart så du får träna igen. är ju aldrig kul att ha ett ofrivilligt uppehåll från gymmet :(

2016-04-27 @ 20:58:07
URL: http://nouw.com/rockdoll

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0