Form

Jag satt nyss och kikade igenom lite tränings/formbilder på mig,
brukar göra det ibland för att få ännu mer motivation. Att titta på
bilder på sin egna förvandling och resultat är faktiskt den bästa
motivationen enligt mig!

Sen jag flyttade till Kalix i januari har jag dragit ner rejält på cardion
och kör sällan det, utan fokuserar istället på styrketräningen. Varför?
På grund av två skäl. Dels för att jag har märkt att jag lätt hamnar
i den "dåliga banan" om jag kör mycket cardio, då väcks ätstörningen
mer till liv igen med allt vad det innebär - tvångstankar om mycket
cardio, tänker mer på kalorier, äter mindre, får mer ångest osv.
Så för att jag inte ska tappa kontrollen över ätstörningsproblemen
har jag valt att inte köra mycket cardio. Men sen satsar jag på
styrketräningen även för att jag vill bygga ännu mer muskler, och
kör man mycket cardio är det svårare att bygga.


Visst gillade jag formen på magen på bilderna nedan, men då
hade jag kämpigt med ätstörningen och tvingade mig till mycket
cardio, fick ångest om jag inte körde minst 45 minuter intensiv
cardio på varje pass osv. Där vill jag inte hamna igen..Så nej,
just nu är synliga magrutor inte det viktigaste..

Oktober-14

Februari-15

Kommentarer
Postat av: NICOLE

Bra gjort av dig att göra det valet! Skulle du kännas redo i framtiden kan du ju lägga till mer men när du fortfarande känner av tendenserna är det bättre att lägga fokus på styrkan :)
Men håller med dig, bästa motivationshöjaren är att se gamla bilder så man får se skillnad & resultat =)

SV: Kan ju hoppas att det inte är någon skillnad i vilken stad man är i haha men det är klart det är ju olika kockar så det smakar ju olika =) Jag hade ärligt fått bättre mat hemma känner jag haha menmen!

Jag har jobbat idag 6-14 och nu har jag ringt ett viktigt samtal (körskolan...... ååå) och nu ska jag snart sätta igång med hemtentan för nuvarande kurs;) Hehe jag har att göra! Hoppas din vecka börjat bra <3

2016-04-25 @ 15:49:55
URL: http://nwistrand.forme.se
Postat av: Flisan

sv: haha okej :P
hade du en bra helg då? :)

vilken skillnad :)

2016-04-25 @ 17:00:24
URL: http://nouw.com/fbb
Postat av: Carolina Thoor

Jobbigt med dem där ätstörningarna.. Det är klokt att undvika cardio då. Vad är det förresten?

Sv; härligt att håller med om både dem negativa och positiva sakerna om våren. Ja, men visst blir man lite lurad då man inte är van för tillfället med att det är så ljust den tiden. Men då jag redan är lite trött på morgonen och även ska köra bil, så är det så himla skönt att känna solen stråla mot mig faktiskt! :D

Jaså.. Ja, det kan mycket väl bero på att du också åt väldigt dåligt den dagen då du var så yr. Vet själv då jag äter dåligt hur jag typ vill svimma och att svarta fläckar dansar framför ögonen på mig och blir lätt grinig. Hoppas att allt är bättre med dig så att det inte var så att du faktiskt höll på att bli sjuk :)

Jaså, då förstår jag. Nej, brukar inte bli så stor skillnad, men det känns alltid skönt som du säger för en själv :D
Längtar själv till att få klippa mig. Kanske eventuellt kommer att klippa mig innan vi (jag och killen) ska på studentskivan. Jag har kort och vill ha långt, men klippa topparna är inte dumt. Hört att det ska påskynda processen för att håret ska växa, om det nu stämmer? ^^,

Ja, men precis. Självklart brukar jag ju låta dem som verkligen vill sitta på sina egna platser göra det, men det är rätt surt då dem inte tål typ att någon annan sitter på dem ^^,
Har också ''bestämd'' plats vid köket hemma, men jag brukar knappt sitta där längre ^^,

Jo tack, min söndag var jätte bra. Jag arbetade ett 7-13.00 pass och sedan tog jag det lugnt hemma med familjen :)
Fick du en bra söndag? :)

2016-04-25 @ 17:55:04
URL: http://knaset.blogg.se/
Postat av: Carolina Thoor

Sv; jaså okej! Ja, det är mitt träningssätt. Älskar att träna carido då, utan att veta vad det var haha. Jag älskar att stå på crosstrainern och träna hemma och sedan ut och jogga i skogen i sällskap med finaste pojkvännen! :D

Jaså okej :( kanske var en kombo? Tråkigt att du håller på att bli förkyld, inte alls roligt att behöva vara hemma ifrån arbetet! :(

Ja, men då kanske jag ska beställa en tid nu i veckan, då hans studentskiva är nästa onsdag! :D

Skönt att höra! :)

2016-04-25 @ 18:38:26
URL: http://knaset.blogg.se/
Postat av: JoJo

damn girl, man börjar ju se lite abs där! :D

sv; ja man blir alltid så peppad och motiverad på att fortsätta träna när man ser såna här bilder! :D

nu känns det ju som en evighet sen jag bloggade och svarade på kommentarer. men just nu känns det som att det är så mycket som händer i mitt liv :( och det är inte bara positiva saker. känns som att det är lite jobbigt just nu. </3

jo jag gillar att träna biceps. gillar att träna alla muskelgrupper. men jag har just en förkärlek till just benen, men är för att jag är starkast där och svagast just i armarna ^^ men jag jobbar ju på att bli starkare ;D hahaha!

2016-04-25 @ 19:22:49
URL: http://nouw.com/rockdoll
Postat av: Erika

Helt rätt tänkt. Hälsan ska ju gå i första hand :)

2016-04-25 @ 20:41:25
URL: http://icanpikan.blogg.se
Postat av: Petra

varsågod vad roligt att du hittade det du var ute efter

ja så är det när man är många. aha okej skönt med en liten släkt okej då förstår jag

det r gott med sega ostbågar det gillar jag med

2016-04-25 @ 21:26:50
URL: http://brunetpetra.blogg.se/
Postat av: NICOLE

SV: ja det var asaskönt att ha det gjort, har nojat över det så sjukt länge så nu var det bara att ta tag i det ;) Hehe nej jag har ju inte det... så dålig är jag ;D Men hinner liksom inte allt har jag märkt med 80 % jobb och 100% studier :) Men nu är jag på g!!

Nä men det är bra att du känner det och kan göra något åt det! Vet att du under perioder har varit noga med att skriva ut hur mycket kalorier du bränt under ett pass och det är varken bra för dig eller dina läsare tror jag, att få se de bilderna =)

Positiv coaching är det vi har just nu, såå rolig kurs =) Har ännu inte börjat hahah! Det sög musten ur mig att ringa förut ;) Men ska börja nu! Så tar jag lite sovmorgon imorgon, har nämligen stängning då och börjar något senare =)
Å nej vad tråkig start på veckan! Hoppas det går över nu när du har medicin. Då brukar det ju snabbt gå över :)

2016-04-25 @ 23:05:37
URL: http://nwistrand.forme.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0