Tusen år till julafton

 
Snart är det 1:a december och då börjar julkalendern sändas på tv.
Brukar ni se julkalendern varje år? Jag brukar kolla de första avsnitten
för att bilda mig en uppfattning, om den är värd att se eller inte. Men
tyvärr tycker jag att den blir sämre för varje år, det blir allt mindre juligt
i kalendrarna..
 
Årets julkalender heter Tusen år till julafton och handlar om hur det var
att vara barn för längesen, mellan år 1015 framtill nu 2015. Jag tycker
inte det låter lockande alls.. Tacka vet jag Mysteriet på Greveholm,
bästa julkalendern som gjorts! Jag ser den varje år, det har blivit en
tradition eftersom jag älskar den och tycker att de senaste årens
julkalendrar har varit dåliga.
Ska ni se årets julkalender? Vilken tycker ni är bästa julkalendern?

Kommentarer
Postat av: Carolina Thoor

Jag gav förra året en chans, typ tre första, men det var ju inge kul alls. Det är ju för barn, men det är alldeles för barnsligt! Så jag hoppas att jag kan ge denna året en chans men håller med dig - det blir mindre och mindre juligt för varje år :P mysteriet på Greveholm är ju hur underbar som helst, både år 2013 (om jag minns rätt?) och år 1996 :)

Sv; jaså, okej. Ja, Amanda är ju grym, jag tror faktiskt att hon kommer att vinna! :)

Jaså! Då förstår jag haha :D jag tänkte om du kanske hade fuskat haha ;)

Jaså, mycket du hunnit med idag! Skönt att bara få ta det lugnt efter det, det är du värd! :) du ska inte träffa J något i helgen eller? :)
Idag har jag fått ett städat rum (endast dammsugning som behövs och det ville killen göra sedan) och sedan hela huset städat. Mys! Sedan åkte vi iväg och handlade. Haft en jätte mysig lördag idag!
Ja, hoppas att det blir lussebakande. Börjar bli sent och snart ska vi ju laga mat. Så får se lite om det blir idag annars blir det imorgon! :) nybakta lussebullar till första advent är inte fel det heller ;)

Ja, det är sjukt gott! Det brukar jag äta hos mormor och morfar - lite extra lyx då! Men ja, det kan jag förstå! :)

2015-11-28 @ 16:41:57
URL: http://knaset.blogg.se/
Postat av: ByJuliaP

Ska bli intressant att se vad dom har att erbjuda i år ja

2015-11-28 @ 17:22:06
URL: http://byjuliap.blogg.se/
Postat av: JoJo

jag har inte sett julkalendern på flera år då jag tycker att dom har blivit sämre sen man själv var liten. men årets julkalender tycker jag verkar bra :P jag älskar lotta och erik. speciellt när dom gjorde programmet historieätarna tillsammans :D men mysteriet på greveholm och sunes jul är ju lätt dom bästa julkalendrarna ever! :D

sv; jag älskar också hennes röst, så grymt bra :D jag är dock inte så jätteförtjust i 'life is a flower' med henne :P

hahaha ibland blir det väl så att man äter lite för mycket av det goda även fast man inte ska. men man måste ju få unna sig här i livet också, tänk vad tråkigt det skulle vara annars :P

åh tack för tipset! :) ska kolla efter casein-proteinpulver :D låter ju gott med casein-pudding. vad brukar du ha till det? :)

vad har du för dig i helgen fina du? :) <3

2015-11-28 @ 17:36:05
URL: http://nouw.com/rockdoll
Postat av: Carolina Thoor

Sv; jag håller med. Dessa läppbalsam är dyra tyvärr och egentligen vet jag inte om de är bättre än Icas eller så. Men det är kul att testa på ändå! :)

Ja, mysteriet på Greveholm är bra. Ja, Barna Hedenhös var två år sedan, den var jätte bra den! Så får se hur denna blir, kanske blir något att följa en tio minuter per dag, eller inte. Men förra året var det typ ''skatternas ö'' eller något fånigt ^^,

Håller med. Ja, då är vi två om det! :)

Tråkigt att inte få träffa honom, men det blir säkert en jätte bra helg i alla fall :)

Ja, det tar ju en tid. Så blir bättre att göra det imorgon istället :)
Jodå min lördag har varit jätte mysig :D

2015-11-28 @ 17:48:25
URL: http://knaset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0