Flyttplan

 Flyttbilen som fraktade mitt bohag från Umeå till Borås 2014.
 
Det är roligt att flytten närmar sig men det är ett himla pusslande
också! Att flytta 140 mil är inte så "bara", man kan inte lasta ett
litet släp och köra iväg utan det krävs både större transport och
planering. Man kör inte 15 timmar i sträck enkelväg flera gånger
tur och retur utan vill ju få med allt på en gång. Sen ska lägenhets-
nycklarna lämnas här och lägenhetsnycklar ska hämtas i Kalix,
Diesel är med oss och han klarar inte att vara utan kattlådan hur
länge som helst. Ja det är mycket att tänka på..


När jag flyttade ner till Borås var det en flyttfirma som transporterade
alla mina saker medan jag, mamma och Diesel åkte tåg. Det kostade
mycket att anlita flyttfirma men jag kunde inte få ner sakerna på annat
vis. Sen var det riktig service då de gjorde allt - bar lådor och möbler,
lastade, transporterade, monterade ihop möblerna och städade ur
lägenheten. Det lutar åt att jag kommer antliga flyttfirma denna gång
också för att köra över 15 timmar i sträck enkelväg flera gånger är inte
att tänka på, haha. Nu kommer jag inte ha med alla möbler eftersom
mycket ska säljas/skänkas innan flytten så vi skulle kunna köra själva
med en mindre lastbil som man får köra på B-körkort. Men då är det
januari, snöoväder och sånt där plus att man inte har någon försäkring
om sakerna går sönder då. Därför känns det bättre att anlita en flytt-
firma och så flyger jag, mamma och Diesel upp till norr. Så just nu är
jag i full färd med att skicka offerter till flyttfirmor och har nog bestämt
mig för en. Priset är ungefär lika mycket som det skulle kosta om vi
kör upp själv, övernattar, tankar och så. Om jag väljer denna flyttfirma
så blir det inte att flytta 4 januari i så fall utan 6-7:e men det gör inget.

Kommentarer
Postat av: Petra

Den rekomendera jag fick skratta en hel del

Hoppas den går så du får se den tillsammans med din mamma.

2015-11-19 @ 16:56:16
URL: http://brunetpetra.blogg.se/
Postat av: Petra

ja hoppas den går hos dig

2015-11-19 @ 19:20:21
URL: http://brunetpetra.blogg.se/
Postat av: Carolina Thoor

Låter smartast att anlita en flyttfirma, men om det är alltför dyrt så hoppas jag att ni finner någon bra lösning! :)

Sv; ja, jag ÄLSKAR star wars haha :D nej, det kanske inte är något jag har skyltat om men det gör jag i alla fall hehe! Ja, den filmen vill jag också se på bio. Jag och mormor pratade lite om den och jag tänkte bjuda min mormor efter jul om den går då och se på den med henne på bio :D skulle vara kul! Hoppas den går då den 17, för gör den det finns det en stor chans att den går efter julafton :D

Vad trevligt att din mamma kommer till dig så du slipper att vara ensam! Skönt att du och din mamma står varandra så nära :)
Jag ska fira halva julafton med killens släkt och sedan halva med min släkt :)

2015-11-19 @ 19:35:36
URL: http://knaset.blogg.se/
Postat av: Petra

Ja verkligen då får man unna sig något gott

2015-11-19 @ 20:10:11
URL: http://brunetpetra.blogg.se/
Postat av: Petra

Ja samma här typ hihi

Håller med dig det märket är bra.

2015-11-19 @ 21:21:56
URL: http://brunetpetra.blogg.se/
Postat av: Lis Mari

Alltsåååå, 15 timmar!? Vart ska du egentligen >.< TOKIGT lång körtid!!

2015-11-20 @ 19:08:03
URL: http://lismari.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0