Sista arbetsdagen

 
Idag har jag gjort min sista arbetsdag hos Borås stad.
Jag arbetade som biståndshandläggare här i Borås i nästan 2 år,
började i mars 2014 då jag flyttade ner hit. Det har varit bra och
roliga stunder men också väldigt hemska och jobbiga stunder som
jag helst vill glömma. Jag gillar att arbeta som biståndshandläggare
men arbetssituationen under det senaste året har varit hemsk. På
min arbetsplats har vi varit, och är fortfarande, extremt under-
bemannade med mycket hög arbetsbelastning. Inte konstigt att jag
blev utbränd i somras..


Att jag slutat arbeta här i Borås är med blandade känslor men mest
känns det skönt, just på grund av arbetssituationen. Nu ser jag fram
emot 10 dagars ledighet innan jag börjar mitt nya jobb i Kalix.
Det ska bli skönt att börja om på nytt och börja arbeta med mina
fina underbara Kalix-kollegor igen! 

Kommentarer
Postat av: Petra

Härligt att höra

Ja den seriern är bra jadå får passa på att chilla när man kan

Aha okej då är jag med kan man använda vanliga tushpennor eller är det något speciell sorts man ska använda?

Mysigt


Okej jag förstår

2015-12-30 @ 19:14:06
URL: http://brunetpetra.blogg.se/
Postat av: NICOLE

Förstår att det är blandade känslor! Hoppas det blir bättre nu när du byter jobb. Förhoppningsvis inte fullt lika mycket på ditt nya jobb sen får vi hoppas:)
SV: Tack :D Jag är väldigt nöjd med resumén. :)

Jadå jag ska jobba på det ;) Vill gärna upp dit.. men vi har iaf sagt att vi ska ha en stuga där uppe så jag kanske få nöja mig så :) Men då kommer vi i alla fall kunna spendera semester etc där :)

Nä jag är lika. Tycker det inte är så farligt med ett par minus men då har jag värsta Norrlands-kläderna också. Folk på jobbet skrattar åt mig för att jag klär på mig så haha..

Min onsdag har varit fin :) Min syster sov här inatt då våra föräldrar är med min bror på hockeycup. Sen har vi testat en (ny) efterrätt. Vi är bortbjudna imorgon och vi ska stå för efterrätten... :)
Nu jobbar H och jag ska plugga hela natta ;)

2015-12-30 @ 19:17:12
URL: http://nwistrand.forme.se
Postat av: Erika

Är det ett liknande jobb du ska jobba med där? :)

2015-12-30 @ 19:25:23
URL: http://icanpikan.blogg.se
Postat av: Petra

Ja verkligen

Aha okej trodde först det var speciella pennor man skulle använda


2015-12-30 @ 19:38:46
URL: http://brunetpetra.blogg.se/
Postat av: NICOLE

SV Det är en viss stress på de allra flesta jobben idag men kanske kan du känna av det/förbereda och sen använda dina verktyg då :)

Supermysigt med stuga. Min "farfar" har kvar sitt barndomshem och det har vi ju som stuga i släkten om man säger. Så en stuga uppe i norr skulle nog passa oss kanon :)
Ja jättemysigt att hon varit här :) Hon är väldigt mammig så var rädd att det skulle bli mycket tårar men det gick hur bra som helst =)
Njae alltså jag vet inte! Har ju inte kunnat förbereda så mycket då det varit massor av plugg och jobb nu. Igår gjorde vi schweizernötschokladscreme (långt ord!!) med glass och bär. Det var gott men ingen tia så idag gjorde vi minipavlovas med grädde och bär och det blir nog den :)
Jag avskyr ju grädde men jag får köra utan haha =) Annars var det gott.
Å vad gott!! Vet du vad jag blev sugen på ikväll? Chips! Jag äter aldrig det men nu överväger jag nästan att knata iväg och köpa det ;D
Jaa jag kämpar på!! Jättesvårt moment nu :(( Så det behövs mycket plugg. Känns bäst att passa på när Henrik inte är hemma.
Hoppas ni får ha en mysig kväll! <3

2015-12-30 @ 19:45:14
URL: http://nwistrand.forme.se
Postat av: Ztinas - Motivation att följa dina drömmar

Förstår att det känns skönt att börja om på nytt :)
Ha en bra nyårsafton i morgon!
kram

2015-12-30 @ 20:11:07
URL: http://ztinas.spotlife.se
Postat av: Erica

Härligt att du ser fram emot att komma tillbaka till ditt gamla jobb och kollegorna där! Och 10 dagar ledigt innan lät ju inte helt fel heller! <3

2015-12-30 @ 20:27:20
URL: http://faithhopelove.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0